رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیانیه نفتی ترامپ علیه کشورمان، نقض مجدد برجام بوده و این اظهارات به لحاظ حقوقی فاقد هرگونه ارزش است.
کد خبر: ۵۲۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 24 November 2017
به گزارش تابناک : علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه نفتی ترامپ علیه ایران، اظهار کرد: ظاهرا ترامپ فکر کرده، کدخدای دهکده جهانی است در حالی که او فقط رئیس جمهور آمریکاست آن هم رئیس جمهوری منفور.

وی ادامه داد: در تاریخ آمریکا هیچگاه رئیس‌جمهوری به این ضعف در  یاد نداریم.

بروجردی تأکید کرد: ترامپ مسئول تعیین سهیمه نفت کشورها نیست، ما عضو اپک هستیم و سهمیه داریم، حتما هم از حق خودمان استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: این حرکت ترامپ نقض مجدد برجام است و به هیچ وجه حق چنین اظهارنظری را ندارد، به لحاظ حقوقی هم فاقد هرگونه ارزش است. 

گفتنی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به تعهدات دولتش در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام)، اعلام کرد که «میزان عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران به اندازه‌ای است که بتوان حجم خریداری نفت و محصولات نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا به واسطه آنها را به نحو محسوس کاهش داد.»






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار