خرما خواص بسیاری چون تقویت حافظه، درمان زخم معده موثرتر از دارو و مبارزه با سرطان برای سلامت بدن دارد.
کد خبر: ۵۲۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 24 November 2017
به گزارش تابناک : خرما ماده غذایی خوش طعم و پرطرفداری است که خواص زیادی برای سلامت بدن به‌ویژه  قلب دارد، انواع خرما به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید برای اندام‌های بدن محسوب می شود، مطالعات زیادی در دنیا در زمینه خواص خرما انجام شده است که نتایج شگفت آوری از خواص این ماده غذایی برای سلامت انسان را نشان می‌دهد، در ادامه با خواص شگفت‌انگیز خرما  آشنا شوید.
خرما غذای مغز و بدن
خرما منبع غنی از قند‌های ساده ای چون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز محسوب می شود و به همین علتل یک ماده انرژی‌زا با قدرت جذب سریع برای بدن است، متخصصان تغذیه به ورزشکاران توصیه می‌کنند که قبل و پس از تمرین‌های ورزشی ۲ وعده خرما مصرف کنند تا انرژی لازم برای فعالیت های بدنی تامین شود، افزون بر این خرما در بهبود عملکرد مغز موثر است و انرژی لازم برای تقویت حافظه و تمرکز را به مغز می‌رساند و به همین علت متخصصان خرما را در برنامه غذایی کودکان و سالخوردگان قرار می‌دهند تا قدرت یادگیری کودکان افزایش پیدا کند و افراد مسن از خطر ابتلا به آلزایمر در امان بمانند.
با مصرف خرما سرطان به سراغتان نمی آید
خرما غنی ازمنیزیم است و این ماده باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. منیزیم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها و از جمله انواع سرطان است. خرما دارای آنتی‌اکسیدانت‌هاست که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. در تحقیقی که در مجله بریتانیایی تغذیه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده خوردن خرما از امکان ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش می‌دهد.
خرما بخورید تا سکته نکنید
این ماده غذایی منبع غنی از پتاسیم است که نقش مهمی در سلامت قلب دارد، بر اساس نظر کارشناسان تغذیه، مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما ۲۰‌درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه هر فرد را تامین می‌کند همچنین مطالعه ای نشان می‌دهد، خانم هایی که روزانه ۳۲۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف می‌کنند ۲۱‌درصد کمتر دچار حمله قلبی می شوند.
 
به تازگی در مطالعات نشان داده شده است که مصرف روزانه خرما مانع سخت‌شدن رگ‌ها می‌شود که در نتیجه از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند، سخت‌شدن رگ‌ها در اثر افزایش کلسترول بد خون بروز می کند و  مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما برای مدت ۴ هفته باعث می شود که تری گلیسیرید‌ها در بدن به میزان ۱۵‌درصد کاهش پیدا کند و چربی در خون به میزان ۳۳‌درصد  اکسیده شود و همه این‌ موارد بدون افزایش قند خون رخ می دهد.
زخم معده را به جای دارو با خرما درمان کنید
خرما، به‌دلیل خاصیت تنظیم‌کننده ای دستگاه گوارش، از قرن‌ها پیش برای درمان زخم معده مورد استفاده قرار می گرفته است، مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که خرما، موجب کاهش التهاب حاصل از زخم معده می شود همچنین مصرف این ماده غذایی در درمان زخم معده موثرتر از مصرف دارو است.
درمان کم خونی با خرما
خرما منبع غنی از آهن است و ماده اصلی در هموگلبین خون محسوب می شود، کمبود آهن در بدن منجر به کم‌خونی می‌شود و به همین علت مصرف روزانه خرما مقدار لازم آهن را به بدن می‌رساند و از بروز کم‌خونی به‌ خصوص در کودکان و زنان باردار جلوگیری می‌کند زیرا ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۹/۰ میلی گرم آهن است.


معجزه خرما در تقویت حافظه و درمان زخم معده +اینفوگرافی
منبع: باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار