مدیرکل شیلات استان مازندران با تاکید بر ساماندهی فعالیت‌های آبزی پروری در استان، گفت: قیمت تمام شده تولید ماهی قرل آلا در مازندران بالا است.
کد خبر: ۵۳۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 17 December 2017
به گزارش تابناک : حسین‌علی رستمی امروز در نشست مشکلات تولیدکنندگان ماهیان سردآبی استان با اشاره به اینکه این نشست‌ها فرصت خوبی برای دریافت نظرات و مشکلات تشکل‌های آبزی پروری است، اظهار داشت: فرآیند صدور مجوزهای آبزی پروری از شیلات منفک و به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی داده شده که سیاست دولت و براساس قانون مصوب و ابلاغی بوده است.

وی افزود: مشکل آب در دنیا و از جمله ایران و محدویت‌های بهره‌برداری آن در امور کشاورزی از جمله آبزی‌پروری وجوددارد و مشکل صرفا مربوط به فعالیت‌های شیلاتی نیست چرا که کشور ما با محدودیت‌های منابع آبی روبرو است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: تلاش داریم از طریق هماهنگی با آب منطقه ای برخی از مشکلات را رفع کنیم تا صنعت آبزی پروری دچار مشکلات دست و پاگیر نشود.

رستمی، علت قیمت بالای ماهی قزل آلا را هزینه بالای تمام شده تولید در مراکز آبزی‌پروری از جمله قیمت بالای زمین نسبت به سایر استان‌ها دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود اتحادیه ماهیان سردآبی استان، مشکلات مطروحه را دسته بندی و به شیلات و سایر مراجع ارسال تا نسبت به رفع مشکلات در حد مقدورات و مقررات اقدام شود.

یوسف‌علی شیخ الاسلامی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ماهیان سرد آبی مازندران نیز گفت: این اتحادیه از سال 84 به‌منظور ساماندهی امور مختلف از تولید تا بازار ماهیان سردآبی تشکیل شد و به دلیل مشکلاتی که پرورش دهندگان با آن روبرو هستند، هماهنگی بیشتر شیلات، دامپزشکی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیبعی و اتحادیه بیش از پیش ضروری است.

علی‌محمد قربانی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی پرورش دهندگان ماهیان سرد آبی مازندران نیز با اشاره به اینکه 9 شرکت تعاونی شهرستانی تحت پوشش این اتحادیه فعالیت می‌کند، هزینه بالای آب، برق، طولانی بودن فرآیند تمدید پروانه‌ها ، قیمت بالای تمام شده ماهی در استان، واردات انواع ماهی از سایر استانها و واردات ماهی تیلاپیا از خارج را از جمله مهم‌ترین مشکلات جامعه پرورش دهندگان ماهی سردآبی برشمرد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار