فرماندار ساری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی مسجد جامع ساری سبب تخریب صددرصدی تاریخ سه هزار ساله این خطه شده است، گفت: اطفاء حریق تا ساعات بامداد جمعه نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳ 13 July 2018

عباسعلی رضایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون به اتفاق مسئولان ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان در محل وقوع آتش‌سوزی است، اظهار داشت: به دلیل عمق بالای فاجعه آتش‌سوزی نیروهای آتش‌نشانی از شهرهای قائم‌شهر، نکا، بابل، بهشهر و شهرهای همجوار همچنان خود را به محل وقوع آتش‌سوزی در مسجد جامع ساری می‌رسانند.

وی با اشاره به بسته شدن خیابان‌های مرکزی شهر ساری به دلیل انجام عملیات امدادی گفت: نیروهای اورژانس و انتظامی همچنان در محل مستقر هستند تا کار اطفاء حریق با سرعت بیشتری صورت گیرد.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء صورت گرفته است، تصریح کرد: به دلیل اینکه این آتش‌سوزی قبل از نماز بوده است خوشبختانه هیچ فردی در موقع آتش‌سوزی در درون حیاط مسجد و شبستان‌های مسجد حضور نداشته است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون هیچ حادثه‌ای ناشی از آتش‌سوزی مسجد جامع ساری گزارش نشده است، بیان کرد: نیروهای آتش‌نشانی با سرعت بالایی در حال اطفاء حریق هستند که امیدواریم این حادثه آتش‌سوزی برای آنان مشکل‌ساز نشود.

به گزارش تسنیم بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم و گفته‌های مسئولان و مردم حاضر در محل آتش‌سوزی تعداد زیادی از مغازه‌های اطراف مسجد جامع ساری از ناحیه سقف دچار آتش‌سوزی شدیدی شده که به دلیل بالا بودن عمق آتش‌سوزی کار اطفاء این واحدها توسط مردم و نیروهای آتش‌نشانی شهرهای اطراف ادامه دارد.

تعدادی از هیئت امنای مسجد جامع ساری در حاشیه اطفاء حریق در گفت‌وگو با خبرنگار ما با انتقاد از امدادرسانی ضعیف آتش‌نشانی و دیر رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه گفت: به محض وقوع آتش‌سوزی که بر اثر پارگی سیم‌ کولرهای مسجد جامع که ناشی از گرمای زیاد بوده صورت گرفته و آتش‌سوزی اولیه به اطلاع مسئولان امر رسیده اما مسئولان آتش‌نشانی بعد از حدود 45 دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

به گفته آنان تاریخ سه هزار ساله مازندران کاملا در آتش سوخت و اگر مسئولان زودتر در محل وقوع آتش‌سوزی حضور می‌یافتند ممکن بود عمق فاجعه کمتر باشد.

هم‌اکنون از آنجایی که نیروهای امداد رسانی، آتش‌نشانی، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، هلال‌احمر و توزیع نیروی برق در مسیر خیابان انقلاب تا میدان امام حسین(ع) و خیابان‌های منتهی به مسجد جامع ساری در حال اطفاء حریق هستند بسیاری از واحدهای کسبی اطراف مسجد جامع که تعدادی از آنها از صنف طلافروشی بوده و واحد کسبی آنها طبق روال عصر پنجشنبه‌ها تعطیل بوده با متوجه شدن آتش‌سوزی خود را به محل کسب خود رسانده که خوشبختانه هیچکدام از واحدهای صنف طلافروشی طعمه حریق نشده است.

بازار شهید رجایی ساری که در محل مسجد جامع ساری شهر ساری نیز قرار دارد و برای ساعتی پیش بسته شده بود هم‌اکنون فعالیت آن آغاز شده کسب و کار در آن جریان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار