در ميان خنده ها و عصبانيت ها
شيخ الاسلامي:در سال‌های قبل همیشه قهرمانان وزنه‌برداری مازندران در کشور حرفی برای گفتن داشتند... عبدالهاشم پور:دلیل اینکه ایشان دشمن شاد کن شدند مشخص است چون مدتهاست کنار گذاشته شدند و به کار گرفته نمی شوند...
کد خبر: ۶۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 29 July 2015
به گزارش تابناک مازندران، به دنبال غیبت مسئولان هیئت وزنه‌برداری مازندران در اردوی تیم ملی در چالوس روز گذشته رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری کشور عنوان کرده بود: شاید در ابتدای حضور آقای رحیمی به عنوان رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران وضعیت خوبی بر این ورزش حاکم بود، اما این وضعیت پایدار نماند و آرام آرام این ورزش را به نابودی کشانده‌اند.
علیرضا شیخ‌الاسلامی که خود اهل چالوس است در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، گفته بود: در سال‌های قبل همیشه قهرمانان وزنه‌برداری مازندران در کشور حرفی برای گفتن داشتند و به اصطلاح همیشه روی سکو بودند، اما به‌گونه‌ای با پیشکسوتان این رشته رفتار شد که خود را از میانه میدان کنار کشیدند.
وی مشکلات ورزش استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: شاید در ابتدای حضور آقای رحیمی به‌عنوان رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران وضعیت خوبی بر این ورزش حاکم بود، اما این وضعیت پایدار نماند و آرام آرام این ورزش را به نابودی کشانده‌اند.
رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به تأثیر این اتفاقات بر ورزش شهرهای غربی استان، تصریح کرد: به‌خاطر همین بی‌مهری‌ها وزنه‌برداری در غرب استان تقریباً تعطیل شده است و یا هیچ فعالیتی ندارد یا خیلی ضعیف هستند.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه حضور تیم ملی وزنه‌براری در چالوس تأثیر زیادی بر ورزش این شهرستان دارد، تأکید کرد: در برگزاری این اردو فقط به ظرفیت‌های شهرستانی تکیه کرده‌ایم، باید از جامعه ورزش شهرستان و همه مسئولان چالوس تشکر کرد.
وی به غیبت مسئولان استانی در این اردو اشاره کرد و یادآور شد: تنها آقای حسین‌زادگان از این اردو بازدید کردند و با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام‌شده با هیئت وزنه‌برداری استان غیبت مسئولان این هیئت توجیه‌پذیر نیست.
حالا امروز حسين عبدالهاشم پور کارشناس مطرح ورزش استان در مطلبي با عنوان "حمله مضحک به وزنه برداری مازندران / درس پهلوانی را یاد نگرفتند!" که در مازندليگ منتشر شد پاسخ شيخ الاسلامي را داده است .
پاسخي که عينا مي خوانيد:
چند روزی است اهالی وزنه برداری بهانه ای دارند تا بگویند و در عجب باشند.برخی هم یک دل سیر می خندند، آخر شبیه یک شوخی می ماند اینکه علیرضا شیخ الاسلامی رییس کمیته پیشکسوتان وزنه برداری ایران که چالوسی است گفته: در سال‌های قبل همیشه قهرمانان وزنه‌برداری مازندران در کشور حرفی برای گفتن داشتند و به اصطلاح همیشه روی سکو بودند، اما به‌گونه‌ای با پیشکسوتان این رشته رفتار شد که خود را از میانه میدان کنار کشیدند.شاید در ابتدای حضور آقای رحیمی به‌عنوان رئیس هیئت وزنه‌برداری مازندران وضعیت خوبی بر این ورزش حاکم بود، اما این وضعیت پایدار نماند و آرام آرام این ورزش را به نابودی کشانده‌اند.به‌خاطر همین بی‌مهری‌ها وزنه‌برداری در غرب استان تقریباً تعطیل شده است و یا هیچ فعالیتی ندارد یا خیلی ضعیف هستند.در برگزاری این اردو(تیم ملی بزرگسالان) فقط به ظرفیت‌های شهرستانی تکیه کرده‌ایم، باید از جامعه ورزش شهرستان و همه مسئولان چالوس تشکر کرد.تنها آقای حسین‌زادگان از این اردو بازدید کردند و با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام‌شده با هیئت وزنه‌برداری استان غیبت مسئولان این هیئت توجیه‌پذیر نیست.
دلیل اینکه ایشان دشمن شاد کن شدند مشخص است چون مدتهاست کنار گذاشته شدند و به کار گرفته نمی شوند اما اینکه در دل روز بگویند شب است با خصلت های پهلوانی که در ورزش می آموزند، تفاوتی بسیار دارد و او درسش را خوب یاد نگرفته و به خاطر اینکه خودش در این ورزش جایی ندارد حقایق و واقعیت ها را هم انکار می کند.
فردای روزی که او همت گمارد تا به همه نشان دهد با یک مصاحبه چطور می توان همه را به خنده واداشت، چند تن از چهره های نامی پیشکسوتان استان همانند محمد نوری که شیخ الاسلامی در حد و اندازه اش نیست تماس گرفتند و خواهان پاسخگویی بودند اما گفتیم اجازه بدهید در این موضوع کوچک خودمان چند سطر جواب بدهیم که اگر با قلم الکن حقیر کفایت نکرد قهرمانان جهان هم برخلاف برخی، از رشته ای که در بهترین دوران تاریخ خود می باشد دفاع نمایند.
اول اینکه او اصلا پیشکسوت تلقی نمی شود.کسی که حتی یک نشان دوم و سوم کشور در دوران قهرمانی اش نداشته و در مسابقات پیشکسوتان شرکت کرده، هر چه مدال گرفته باشد دلیلی بر اطلاق این عنوان مهم نیست.
پیشکسوت چالوس کسانی هستند نظیر سعید سلامت است که کارنامه و پیشینه شان نمایان است و همان سلامت توانسته قهرمان جهان در نوشهر بسازد.فاصله نوشهر و چالوس فقط 5 کیلومتر است ، نکند نوشهر در شرق استان واقع شده که عنوان کرده اند غرب استان تعطیل شده است ؟!
علی کیا دلیری که چالوسی است چرا در نوشهر و همراه با سعید سلامت تمرین می دهد؟حتما او هم در چالوس بدلیلی روشن راحت نبوده و مجبور به ترک سالن وزنه برداری شده است!
جالب اینکه عامل نابودی را یافته اند، این عامل 4 سال متوالی هیات وزنه برداری استان را با نظر خود فدراسیون و ارزشیابی صورت گرفته به عنوان بهترین در کشور معرفی کرده و عنوان نخبه این رشته را دریافت نموده است!
وزنه برداری استان در تمامی رده های سنی در کشور قهرمان شده و در یکایک مقاطع سنی در آسیا و جهان مدال گرفته و در المپیک هم صاحب افتخار شده است!

همین هیات تجهیزات و وسایل در برهه های مختلف به شهرستان ها داده و با جهدی مثال زدنی و کارکرد عالی هیات های شهرستانی لیگ استان را برگزار کرده که برآیندش مشخص است.وزنه برداری استان دو بار متوالی از جانب اداره کل ورزش و جوانان استان در مراسم های تجلیل سالیانه مورد تقدیر قرار گرفته است.هیات وزنه برداری استان در اوج مشکلات مالی همایش های سالانه تقدیر و تجلیل از قهرمانان و هیات های تابعه را برگزار کرده که حتی یکی از هیات های استانی از پس آن بر نیامدند.

بهتر است اینطور بگوییم این هیات نابود کرد کسانی که زیاده خواه بودند و کنارشان گذاشت تا وزنه برداری را برای خود نخواهند و ابایی نداشت از وراجی های آنها که گهگاه همه را به خنده وامی داشت.
کدام پیشکسوت کنار کشیده که مایه از آنان می گذارید؟ مگر ضمیریان ها، غزالیان ها، حمزه نتاج ها، محمدی ها، نوری ها، کهندل ها و صالحی ها پیشکسوت نیستند، آنها که همه درون گود هستند؟
اشاره شده که هیات استان در تمرین تیم ملی وزنه برداری در چالوس حضور نیافته که با بی احترامی که فدراسیون وزنه برداری انجام داد، جز این هم انتظاری نمی رفت.
وقتی فدراسیون با هیات استان مکاتبه ای برای برگزاری اردو نکرده و مسول چالوسی کمیته پیشکسوتان خود را واسطه انجام این اردو می نماید برای چه باید رییس هیات استان حاضر گردد؟ حضور حبیب حسین زادگان هم اشتباه محض بود و مدیر کل ورزش و جوانان استان نمی بایست بدون اطلاع و همراهی رییس هیات استان خود به این اردو می رفت.هنوز هم مدیر کل مراتب و احترامات واجب در ورزش را نشناخته و بدون آنکه متوجه تبعات شود اقدام به حضور در اماکنی می نماید که ارج و قرب برای دستگاه ورزش قایل نشده اند.
در ضمن در هیچکدام از اعزام ها به مسابقات بین المللی و در بازگشت از میادین جهانی شارژ مالی و تشویق از سوی رییس هیات وزنه برداری مازندران حتی فراتر از وسع و منابع مالی سازمانی فراموش نشده که این اتفاق حتی در رشته ای همانند کشتی در مازندران نمی افتد.
هزاران دلیل مبرهن می توان آورد که وزنه برداری در درخشان ترین روزگارانش گام برمی دارد و اگر نای و قوایی برای براندازی باشد تنها از نفاق افزایی ممکن است که این گروه همدل و فعال در بدنه اجازه نمی دهند.
در این بین روسیاهی به برخی می ماند که هنوز هم متوجه نشدند اگر خواهان توجه هستند باید دست و دلشان کار کند، نه زبانشان که به غفلت بچرخد و اعتبار و عزت یک رشته که به تنهایی غرور یک ملت را تامین کرده زیر انتقادهایی مخرب و کاذب قرار دهند.
پر واضح است این ورزش نیز از اشتباه مصون نیست اما بوجود آورنده دوباره وزنه برداری مازندران بوده که واژه نابودی عمق ناسپاسی ها را عیان می کند.
شک نداریم وزنه برداری استان راست قامت تر از همیشه و با تکاپویی دلچسب به روزهایی خوش تر خواهد رسید.

بلاغ




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
اقایی نمیشناسمت اخه تو در چه حدی هستی که در مورد پیشکسوت خوشنام وزنه برداری مازندران این طور صحبت میکنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار