رئیس شورای حل اختلاف مازندران از ورود بیش از 137 هزار فقره پرونده در 10 ماه امسال به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 14 February 2019

رئیس شورای حل اختلاف مازندران از ورود بیش از 137 هزار فقره پرونده در 10 ماه امسال به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ؛ حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرددر همایش منادیان صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف در ساری, فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش بیم مردم دانست و گفت: روسای حوزه های قضایی باید در کنار مدیریت و تدابیری که درامور شوراها حل اختلاف دارند عنایت ویژه ای نیز به بحث صلح و سازش در شوراهای داشته باشند.

وی افزود: در 10 ماه امسال تعداد 137 هزار و 397 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که با تلاش همکاران شورا با احتساب پرونده های سال قبل تعداد 139 هزار 820 فقره پرونده مختومه شده است.

وی تاکید کرد : تلاش کلیه همکاران شوراهای حل اختلاف ستودنی است زیرا این نهاد مردمی با کمترین چشم داشتی کمک شایانی برای دستگاه قضایی است به گونه ای که محاکم با فراغت بیشتری می توانند در دادگاه ها به کار خویش سرعت بخشند.

تقوی فرد در خصوص تعداد قضات و کارمندان شورای حل اختلاف استان گفت : 23 قاضی مختص شورا , یک هزار و 111 نفر کارمند شهری و تعداد 605 کارمند روستایی در شورای حل اختلاف در حال انجام وظیفه می باشند.

وی افزود : تعداد 178 شعبه شهری، 125 شعبه حکمی , 53 شعب صلحی و 209 شعبه روستایی در استان فعل هستند .

رئیس شورای حل اختلاف مازندران با تاکید برامر نظارت برحضور کارکنان و رسیدگی هر چه بهتر به پرونده ها در شورای های حل اختلاف استان مازندران اظهار داشت : کلاسهای آموزشی با همکاری واحد آموزش دادگستری استان طی 5 دوره آموزشی ویژه اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار