طرح دریا به مدت چهار ماه در 330 کیلومتر خط ساحلی استان تا پایان شهریورماه اجرا می شود.
کد خبر: ۷۴۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 22 May 2019

طرح دریا از امروز چهارشنبه یکم خرداد در سواحل استان مازندران آغاز شد.

 در رزمایش نجات غریق که دیروز با هدف آمادگی کامل و هماهنگی میان نیروهای امدادی، ناجیان غریق و نیروهای انتظامی و امنیتی در شهرستان بابلسر برگزار شد، یک هزار ناجی برای اجرای طرح دریا در سواحل مازندران مستقر می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این رزمایش گفت: طرح دریا به مدت چهار ماه در 330 کیلومتر خط ساحلی استان تا پایان شهریورماه اجرا می شود و از امروز رسما" فصل شنا و استفاده از دریا برای گردشگران آغاز شد.

حسن نژاد افزود: در حال حاضر در هر شهر ساحلی یک طرح اجرا می شود و 550 ناجی غریق از امروز برای نجات جان مسافران و کاهش غریق در سواحل مازندران مستقر می‌شوند و بقیه طرحها و ناجیان هم از 15 خرداد، کار خود را آغاز می کنند.

به گفته وی ساعت شنا در طرح دریا از ۸ تا ۲۰ خواهد بود.

رئیس فدراسیون ناجیان غریق و غواصی کشور نیز در این رزمایش گفت: امسال به صورت جدی ساماندهی و هماهنگی ناجیان غریق از جمله لباس هماهنگ، حضور مستمر در سواحل، آموزشهای پیشرفته امداد و نجات انجام خواهد شد.

ایلخان نوری ضمن اعلام اینکه امسال تامین مالی خوبی برای ناجیان غریق شده است، افزود: تامین مالی ناجیان غریق یکی از اولویت های ما برای امسال خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت سواحل مازندران هم از جهت گردشگر پذیری و هم شرایط دریای خزر، گفت: وظیفه ناجیان غریق در این استان به مراتب سخت تر از استان های دیگر است و این موضوع می طلبد شرایط خوبی برای ناجیان فراهم شود.

فرمانده دریابانی استان مازندران نیز با تاکید بر حرکت به سوی جذب توریست و جبران عقب ماندگی در این صنعت گفت: امنیت سواحل و گردشگران یکی از اصلی ترین رکن جذب گردشگر است.

سرهنگ سید تقی حسینی افزود: غرق شدن مسافران در برابر دیدگان گردشگران وجهه خوبی برای استان مازندران با جاذبه های بی شمار گردشگری ندارد و باید همه در کنار هم این امنیت را برای مسافران ایجاد کنیم.

وی نیز ضمن تاکید بر حضور مستمر ناجیان در سواحل دریای مازندران افزود: ناجیان به تنهایی نمی توانند در حفظ امنیت جان گردشگران موفق باشند و همه باید در کنار ناجیان ادای وظیفه کنند.

سرهنگ حسینی گفت دریابانی با تمام امکانات در کنار ناجیان غریق و گردشگری استان است و از هیچ یاری کوتاهی نخواهد کرد.

معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران نیز در این رزمایش تاکید کرد: باید از مرحله نجات به سمت فضایی حرکت کنیم که ناجیان پیشگیران غریق باشند.

غلامعلی فخاری گفت: برای این منظور ناجیان غریق به همراه تمامی دستگاه های اجرایی و به خصوص رسانه ها سطحی از آگاهی برای مردم ایجاد کنند تا مانع از انحراف در استفاده از دریا و غرق شدگی شوند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها: آغاز طرح دریا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار