در طرح سی شب سی مسجد دانشگاه علوم پزشکی بابل
دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح سی شب سی مسجد که اعزام گروه پزشکی فوق تخصصی، تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی در مساجد شهرستان بابل بویژه مناطق محروم در شبهای ماه مبارک رمضان می باشد را برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی نمود.
کد خبر: ۷۵۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 02 June 2019

به گزارش تابناک مازندران،  رئیس دانشگاه از کنترل فشار خون بیش از پنج هزار بابلی در طرح سی شب سی مسجد خبر داد.
براساس این گزارش، دکتر سیدفرزاد جلالی گفت : در دهمین سال اجرای طرح سی شب سی مسجد دانشگاه که منجر به حضور پزشکان فوق تخصص، متخصص، داندانپزشک، پزشک عمومی، پرستار، ماما و ... در روستاها در ماه مبارک رمضان شده است، فشار خون بیش از پنج هزار بابلی مورد سنجش و مشاوره های لازم توسط کارشناسان ارائه گردید.

کنترل فشار خون بیش از 5 هزار بابلی
 


وی بیان داشت: با اشاره به اینکه یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به محرومان جامعه است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح سی شب سی مسجد که اعزام گروه پزشکی فوق تخصصی، تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی در مساجد شهرستان بابل بویژه مناطق محروم در شبهای ماه مبارک رمضان می باشد را برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی نمود.
دکتر جلالی افزود: طرح سی شب سی مسجد با همکاری بسیار صمیمانه و جدی بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، سخنران ( آموزش سلامت و پیشگیری) ، خدمات دندانپزشکی، ترویج زایمان طبیعی، فرزندآوری، آزمایش فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری لغایت ۱۵ تیرماه ۹۸ با هدف ایجاد حساسیت موضوعی در آحاد جامعه (مردم و سیاستگزاران)، افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در زمینه فشار خون بالا شروع شده است و اندازه گیری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال و همچنین خانم های باردار و بیماران کلیوی از اهداف این طرح می باشد.
وی با اشاره به اینکه هدف برنامه ما اندازه‌گیری ۵٠ درصد از افراد بالای ٣٠ سال برای سنجش فشار خون می باشد، گفت: در این طرح باید فشار خون بیش از 150 هزار نفر در شهرستان بابل را اندازه‌گیری کنیم و پیش بینی می شود از این تعداد حدود 45 هزار نفر بیمار با فشار خون بالا باشند که تا امروز حدودا پنجاه هزار نفر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد سنجش فشار خون قرار گرفته اند و تا پایان طرح بیش از یکصد هزار نفر دیگر نیز پایش خواهند شد.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و پایگاه‌های موقت در سطح شهر در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به صورت رایگان سنجش فشار خون را انجام می‌دهند، گفت: در این طرح علاوه بر اینکه فشار خون افراد ثبت می‌شود، اطلاعات لازم را در راستای تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری ها نیز به آنها ارائه می گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین با اشاره به استقبال پرستاران بابلی برای حضور در بسیج ملی فشارخون بالا ، افزود: ۴۰۰ پرستار و گروههای وابسته و دانشجویان از دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در 1300 شیفت در مراکز آموزشی و‌درمانی، بیمارستانهای خصوصی، درمانگاههای شبانه روزی و ایستگاههای تعیین شده در این طرح ملی مشارکت دارند.

برچسب ها: کنترل فشار خون
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
مرسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار