معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در باره شیوه‌های مدرن کودک آزاری در کشور هشدار داد و خواستار توجه جدی‌تر همگانی و اطلاع رسانی در باره این شیوه‌ها به جامعه شد.
کد خبر: ۷۹۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 21 October 2019

حسین حسن نژاد روز دوشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با حضور معاون وزیر دادگستری در ساری برگزار شد، گفت : اگر چه وقتی صحبت از کودک آزاری می شود برای همه خشونت علیه کودک تداعی می شود ، ولی معضل جدی ، نادیده گرفتن و بی توجهی به آرزوها و خواسته های کودک به عنوان شیوه مدرن کودک آزاری است که امروز بیشترین آسیب را به جامعه کودکان وارد می کند و متاسفانه کمتر دیده شده و مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت : این که والدین آرزوهای ناکام خود را با وادار کردن کودکان برای رفتن به همان مسیر به او تحمیل می کنند ، یکی از شیوه های مدرن کودک آزاری است که هم به کودک و هم به جامعه آسیب می زند.

حسن نژاد توضیح داد : این که مادر یا پدری آرزوی پزشک و یا مهندس شدن خود را در فرزندانشان می بینند و آنها را برخلاف میلشان به تحصیل در این رشته ها سوق می دهند ، در واقع آرزوی کودکشان را به بهای پیگیری آرزوی خودشان سرکوب می کنند که به معنای کودک آزاری است.

معاون سیاسی استاندار مازندران همچنین از اصلاح نشدن نظام ورود به دانشگاه به عنوان یکی دیگر از مشکلات مرتبط با حوزه کودکان و تشدید کننده کودک آزاری یاد کرد و گفت : دغدغه کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان برای راهیابی و حضور در دانشگاه ها حجمی از استرس و اضطراب را به کودکان وارد می کند که خود یک آسیب اجتماعی به شمار می رود .

وی با تاکید بر اینکه شخصیت افراد در دوران کودکی شکل می گیرد ، افزود : عدم موفقیت در ورود به دانشگاه عقده هایی را در کودکان انباشته می کند که در زندگی و کار آینده آنها و در نهایت بر جامعه تاثیر منفی می گذارد و این موضوعات به عنوان شیوه مدرن کودک آزاری باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن نژاد به استناد به دیدگاههای روان شناسان و جرم شناسان گفت : بسیاری از مسائلی که در جهان رخ می دهد به عقده های کودکانه مسببان آن بر می گردد و به این معناست که جامعه به حقوق و نیازمندی های کودکان احترام نگذاشته بود.

وی توجه به خواست و نیازهای کودکان را مهم ترین راهکار برای جلوگیری از انباشت عقده های ناکامی و مشکلات ناشی از آن دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش خانواده ها و جامعه در این باره تاکید کرد.

غیبت گفت و گو با سلطه فضای مجازی

معاون استاندار مازندران همچنین به ورود بی حد و حصر افراد در فضای مجازی در عصر کنونی به عنوان یکی از مسائل مبتلا به در تمامی جوامع یاد کرد و گفت : در حالی که نیاز است کودکان خود را به گفت و گوی فعالانه تشویق و ترغیب کنیم ، فضای مجازی عملا این وقت و فرصت را از والدین و دیگر اعضای خانواده گرفته است .

وی ایمن سازی کودکان در برابر آسیب های فضای مجازی از طریق آموزش مهارت های لازم را ضروری دانست و افزود : در این خصوص می توان از کمک و خدمات سازمان های مردم نهاد استفاده کرد و باید در این بخش اصلاح تعلیم و تربیتی ایجاد کرد.

چهاردهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور معاون وزیر دادگستری با موضوعات کودکان کار ، کودکان بی هویت ، کودکان بازمانده از تحصیل و آزار و خشونت کودکان در ساری برگزار شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار