ثبت نام 401 داوطلب مجلس در مازندران/ تکمیلی
دبیر ستاد انتخابات مازندران شنبه‌شب در پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس، در گفت‌وگو یی اظهار کرد: از آغاز ثبت‌نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی 10 آذرماه تا پایان روز آخر نام‌نویسی، 401 نفر از طریق 9 حوزه انتخابیه این استان در ستاد انتخاباتی ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۰۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 07 December 2019

به گزارش تابناک مازندران، دبیر ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: شمار داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان را  401 نفر اعلام کرد .

بر اساس این گزارش،  دبیر ستاد انتخابات مازندران در ادامه گفت: در پایان وقت قانونی هفتمین و آخرین روز از ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در این استان، 102 نفر کاندیداتوری خود را اعلام کردند.

 مهدی محمدی دبیر ستاد انتخابات مازندران شنبه‌شب در پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس، در گفت‌وگو یی اظهار کرد: از آغاز ثبت‌نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی 10 آذرماه تا پایان روز آخر نام‌نویسی، 401 نفر از طریق 9 حوزه انتخابیه این استان در ستاد انتخاباتی ثبت نام کردند.

آمار روز هفتم ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه به این شرح است:

حوزه رامسر و عباس آباد : در محموع 36 نفر

حوزه انتخابیه آمل: 13 نفر - پایان 37 نفر

حوزه انتخابیه بابل: 23 نفر - پایان 71 نفر

حوزه انتخابیه بابلسر: 8 نفر - پایان 21 نفر

حوزه انتخابیه بهشهر: 11 نفر - پایان 31 نفر

حوزه انتخابیه تنکابن: 10 نفر - پایان 34 نفر

حوزه انتخابیه ساری: 20 نفر - پایان 51 نفر

حوزه انتخابیه قائمشهر: 4 نفر - پایان 63 نفر

حوزه انتخابیه نوشهر: 11 نفر - پایان 46 نفر

دبیر ستاد انتخابات مازندران بیان کرد: تعداد ثبت‌نامی‌ها در پایان وقت قانونی روز هفتم، 102 نفر است. این رویداد در پایان روز ششم، 64 نفر بوده است.

وی در پایان گفت: امروز در بین ثبت‌نامی‌ها 12 خانم و 90 آقا بودند. در مجموع 23 زن و 374 مرد برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه مازندران داوطلب نمایندگی شدند. تحصیلات افراد ثبت‌نام شده در روز هفتم در مقاطع حوزی سطح 2و 3، کارشناسی ارشد، و دکتری است.

مازندران دارای 9 حوزه انتخابیه و 12 کرسی در خانه ملت است، شهرهای ساری، قائمشهر و بابل هر کدام 2 نماینده در مجلس دارند.

 -نام‌نویسی شریعت_نژاد نماینده دوره نهم و دهم تنکابن، رامسر و عباس آباد برای یازدهمین دوره انتخابات_مجلس

-ثبت‌نام دقیقه ۹۰ نجفی بعد از دودلی های فراوان I جدی‌ترین نامزد اصلاح‌طلبان بابل به میدان آمد

حضور چهره های تکراری در آخرین روز نامنویسی داوطلبان انتخابات در استان مازندران باعث ترافیک در حوزه های ۹ گانه انتخابات استان شد و احتمال می رود حضور این چهره ها که در دقایق آخر به دلیل آنچه که احساس تکلیف بیان می شود برای نامنویسی افزایش یابد.
کناره گیری دو نماینده فعلی از نامنویسی
براساس آخرین اخبار تاکنون ۲ نماینده فعلی مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی علی نجفی خشرودپی نماینده فعلی مردم بابل و قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس در مجلس دهم برای این دوره از انتخابات ثبت نام نکردند و براساس آنچه که در فضای مجازی منشتر شده این دو نماینده در این دوره داوطلب انتخابات مجلس نخواهند شد.
علاوه بر آن ۲ نماینده فعلی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی علی اصغر یوسف نژاد از حوزه انتخابیه شهرستان های ساری و میاندرود و سید علی ادیانی از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در وزارت کشور ثبت نام کردند که پیش بینی ها حاکیست که این دو نماینده از حوزه انتخابیه استان تهران داوطلب شوند.
اگرچه امکان برگشت آنها از لحاظ قانونی در حوزه انتخابیه شان در مازندران وجود دارد، ولی در اظهارنظر اولیه اعلام کردند فعلا بنا دارند از تهران بیایند.
ثبت نام ۷ نماینده فعلی مازندران برای مجلس یازدهم
براساس اعلام رسمی تاکنون محمد دامادی یکی از دو نماینده مردم حوزه های انتخابیه ساری و میاندرود، علی محمد شاعری نماینده مردم حوزه های انتخابیه نکاء بهشهر و گلوگاه ، عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، شمس الله شریعت نژاد از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر، والی الله نانواکناری از حوزه انتخابیه فریدونکنار و بابلسر، علی اسماعیلی از حوزه انتخابیه محمودآباد و نور و عزت الله یوسفیان ملاء از حوزه انتخابیه آمل،ثبت نام کردند. همچنین حسین نیازآذر یکی از دو نماینده فعلی شهرستان بابل نیز با وجود انتشار بیانیه برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه، تاکنون برای ثبت نام مراجعه نکرده است که پیش بینی می شود در ساعات باقی مانده نسبت به ثبت نام اقدام کند.
حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندرود

صرفنظر از محمد دامادی نماینده فعلی مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی که پیش از این نیز در دوره دهم سابقه نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه را در کارنامه اش دارد و یکی از چهره های مشهور ثبت نام از این حوزه انتخابیه محسوب می شود، سید رمضان شجاعی نماینده دوره هشتم و نهم مردم ساری و میاندورد که در دوره قبلی نیز با وجود نامنویسی صلاحیت مورد تایید قرار نگرفت، منصورعلی زارعی فرماندار ساری در دولت نهم و دهم که در دوره قبلی با اختلاف سه هزار رای از ورود به مجلس باز ماند،علی بابایی کارنامی بخشدار، معاون فرماندار ساری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در دولت دهم و ابتدای دولت یازدهم، ابوالقاسم روحی نماینده دوره هشتم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و رضا پیوندی عضو دوره چهارم شورای شهر ساری، عالیه زمانی کیاسر ( در دوره دهم هم داوطلب شد و رای نیاورد) که سابقه ریاست بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری را نیز در کارنامه اش دارد از چهره های تکراری معروف در حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندورد هستند.

حوزه انتخابیه شرق مازندران ( نکاء، بهشهر و گلوگاه)
علی محمد شاعری نماینده فعلی مردم این حوزه های انتخابیه در مجلس یازدهم ، سید احمد میری قلعه سری رئیس هیات دوچرخه سواری استان و نامزد اصلاح طلبان در دوره دهم، غلامرضا شریعتی مسوول سابق بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران و دکتر محمد جمشیدی فرزند نماینده اسبق مردم این حوزه انتخابیه از داوطلبان تکراری و مشهور هستند.
حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده فعلی مجلس، غلامرضا مشایخی نامزد نهایی اصولگرایان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و آناهیتا شیرودی دختر خلبان شهید شیرودی از چهره مطرح در این حوزه انتخابیه محسوب می شوند.

حوزه انتخابیه قائم‌شهر
عبدالله رضیان نماینده فعلی مجلس، سیدهادی حسینی نماینده سابق مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، کمال علیپور خنکداری نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قائمشهر، ولی الله رعیت نماینده مجلس ششم از قائمشهر ، مرتضی هاشم پور، رئیس سابق سازمان صمت مازندران در دولت دهم ، عبدالرضا گرزین مدیرکل سابق فنی و حرفه ای استان تهران و مازندران و علی فلاح فرماندار سوادکوه در دولت اصلاحات از افراد مطرح در این حوزه هستند .

حوزه انتخابیه بابل

با انصراف علی نجفی خشرودپی و عدم نامنویسی حسین نیاز آذر دو نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی صرفا از حسن نتاج به عضو سابق شورای اسلامی این شهر به نام فرد مطرح برای این حوزه انتخابیه نام برده می شود که احتمال می رود تا ساعت ۱۸ پایان مهلت قانونی افراد دیگری احساس تکلیف کنند.

حوزه انتخابیه آمل
عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده فعلی مجلس در آمل که سابقه چهار دوره نمایندگی از این حوزه انتخابیه را در کارنامه اش دارد یکی از سرشناس ترین داوطلبانی است که تاکنون از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرد.

نور، محمودآباد
پس از علی اسماعیلی نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی ، عبدالوحید فیاضی نماینده سابق مردم نور و محمودآباد از دیگر نام های مطرحی است که برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

بابلسر و فریدونکنار

ولی‌الله نانواکناری نماینده فعلی مجلس و بهروز رنجبر شهردار اسبق نیز از افراد مطرح برای این دوره از انتخابات هستند که تاکنون داوطلب شدند.

ترافیک در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت
با کناره گیری قاسم احمدی لاشکی پس از دو دوره سابقه نمایندگی از این حوزه انتخابیه ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران و تهران در دولت تدبیر و امید، مهدی نائیج مسؤول اسبق دفتر عقیدتی و سیاسی دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی (ره ) نداجا، خضرالله حیدرزاده رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه، از افراد مطرح در این حوزه انتخابیه هستند که تاکنون ثبت کردند.

  • قاسم احمدی لاشکی بعد از دو هفته نمیام_نمیام برای شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد!
    مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه است که ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
  • در مجموع ۳۷۸ نفر از ثبت‌نام کنندگان از مردان هستند و ۲۳نفر هم از زنان.

    به طورکلی آمار ثبت‌نام کنندگان ۳۱/۵درصد نسبت به دوره دهم افزایش داشته است.

     

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
الان وعده ها زیاده ولی بعد فقط بفکر خودشونن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
خیلی ها واسه درآمد ثبت نام کردند تا....
رضا دادمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
سلام
ما تا الان فکر می کردیم که نور و محمودآباد هم یک حوزه انتخابیه هست که در مازندران هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار