قریب به ۳۰ درصد بازیکنان حاضر از مازندران بودند که تازه محمد قریشی مدافع بابلی و هخامنش ناییج هافبک نوشهری ذوب آهن و محمدرضا خلعتبری هافبک تهاجمی رامسری در ترکیب اولیه حضور نداشتند! مازنی ها شهاب گردان را از جویبار، عبدالله حسینی را از نور و مهرداد قنبری و میلاد جهانی را از ساری در ترکیب ذوب آهن و محمد نژادمهدی از بابل و دانیال اسماعیلی فر و محمد کریمی را از ساری در شهرآورد اصفهانی ها داشتند. ساری به تنهایی چهار بازیکن در این تقابل داشت که با حضور نداشتن تیمی از مرکز مازندران در لیگ های برتر، یک و دو؛ کاملا باورپذیر است که با احتساب نفراتی همچون فریبرز گرامی، امید عالیشاه، سعید محمدی فر و ... که در لیگ برتر بازی می کنند در می یابیم که چه ظرفیت عظیمی از ساری در خارج از مازندران مشغول درخشش در تیم های خود هستند.
کد خبر: ۹۴۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 22 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، شهرآورد غول های صنعتی اصفهانی در هفته چهاردهم لیگ برتر برای نکته سنج های مازنی، رودررویی به دل نشسته ای داشت.
اگر چه حسرت هر دم از نهادشان بر می خواست اما برای اینکه قدرت زایش و پرورش استعدادهای فوتبالی شان را در مسابقه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان به رخ بکشند، کفایت می کرد.
دیگر بر کسی پوشیده نیست که مازندرانی ها صاحب فعال ترین استعدادهای کنونی فوتبالی هستند اما اینکه در یک تقابل حساس داشته هایشان را بدون واسطه و صرفا شفاهی به نظر همگان برسانند، دربی اصفهانی ها فرصت مغتنمی بود.
مازند۲۴- شاید این در عوالم فوتبال حرفه ای پذیرفتنی نباشد که مرزهای جغرافیایی برای تیم ها منظور شود ولی بهره گیری از بازیکنان خودساخته و پرورش یافته در آکادمی باشگاه و یا حداقل زاده شده در محدوده و منطقه تیم، یک امتیاز ویژه قلمداد می شود که اصفهانی ها از آن برخوردار نیستند.
دیدار دو تیم در حالی شروع شد که از ۲۲ بازیکن حاضر در میدان ۷ تن مازنی بودند و تنها یک تن اصفهانی!
شاید گمانه بر این بود که اصفهانی ها با توجه به اینکه حتی آکادمی های بازیکن پروری خود را دارند، نفرات متعددی را در ترکیب زردها و سبزها دارند ولی حیرت آور است که استان اصفهان فقط قاسم حدادی فر را در وسط زمین ذوب آهن در این شهرآورد داشت اما سپاهان حتی یک نفر را از استان مطبوع نداشت.
در سپاهان سه بازیکن تهرانی و دو فارسی به همراه بازیکنانی از بوشهر، گیلان، گلستان و سه مازندرانی ترکیب ۱۱ نفره شروع را شکل دادند و در ذوب آهن از اصفهان، تهران، خوزستان، البرز، آذربایجان شرقی و مرکزی به همراه بیدوف کروات و چهار مازندرانی بازیکنانی در ترکیب حضور یافتند.
قریب به ۳۰ درصد بازیکنان حاضر از مازندران بودند که تازه محمد قریشی مدافع بابلی و هخامنش ناییج هافبک نوشهری ذوب آهن و محمدرضا خلعتبری هافبک تهاجمی رامسری در ترکیب اولیه حضور نداشتند!
مازنی ها شهاب گردان را از جویبار، عبدالله حسینی را از نور و مهرداد قنبری و میلاد جهانی را از ساری در ترکیب ذوب آهن و محمد نژادمهدی از بابل و دانیال اسماعیلی فر و محمد کریمی را از ساری در شهرآورد اصفهانی ها داشتند.
ساری به تنهایی چهار بازیکن در این تقابل داشت که با حضور نداشتن تیمی از مرکز مازندران در لیگ های برتر، یک و دو؛ کاملا باورپذیر است که با احتساب نفراتی همچون فریبرز گرامی، امید عالیشاه، سعید محمدی فر و ... که در لیگ برتر بازی می کنند در می یابیم که چه ظرفیت عظیمی از ساری در خارج از مازندران مشغول درخشش در تیم های خود هستند.
مضاف بر همه داشته ها، ابراهیم تقی پور ساروی کمک مربی رحمان رضایی نوری سرمربی ذوب آهن بود.
این دربی اصفهانی بود اما به غایت مازندرانی ها در آن تعیین کننده بودند.
طعنه آمیز برای ما و حساب شده برای اصفهانی ها همین است که به سرعت در حال دایر کردن باشگاه های خود به عنوان نمایندگان در شهرهای مختلف مازندران هستند که کاملا پیداست متوجه ارزانی بازار استان و البته مرغوبیت استعدادها هستند و بهترین هایشان را به راحتی و با قیمتی معمولی جذب می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار