براساس آمار منتشره از سوی مرکز اطلاعات راه‌های کشور، مرکز اطلاعات راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران رتبه نخست ثبت حوادث و وقایع و همچنین رخدادهای راهداری را در بین استان‌ها از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 01 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران، مسئول اطلاعات راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: براساس آمار استخراج‌شده از سیستم هوشمند ثبت وقایع مرکز اطلاعات راه‌های کشور در مردادماه، این اداره‌کل بهترین عملکرد را در این زمینه به نمایش گذاشته به نحوی که از مجموع 4 هزار و 436 گزارش عملیات راهداری با اعمال شاخص اهمیت وقایع، یک‌هزار و 606 فقره از سوی مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران ثبت شده است.
جلیل محمدزاده اظهار کرد: این رقم با فاصله چشم‌گیر و قابل ملاحظه نسبت به ردیف دوم، بالاتر از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان غربی قرار گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز اطلاعات راه‌های این اداره‌کل، بیان کرد: مرکز اطلاعات راه‌های استان در راستای سیاست‌های وزارت متبوع و مرکز اطلاعات راه‌های کشور با هدف شناسایی سریع‌تر وقایع و نیازهای جاده‌ای به همراه رفع گره‌های ترافیکی و امدادرسانی به‌هنگام و اطلاع‌رسانی به‌موقع به کاربران جاده‌ای ایجاد شده است.
محمدزاده ادامه داد: این مرکز با نصب 50 دوربین تصویری در سطح محورهای شریانی از طریق بی‌سیم، با همه ادارات تابعه و راهدارخانه‌ها ارتباط دارد تا در مواقعی که راه به دلایل شرایط جوی نامساعد، بارش برف و کولاک، ریزش کوه و سقوط بهمن مسدود می‌شود بلافاصله پیام را دریافت کرده و در صورت مسدود بودن آن را به مرکز اطلاعات راه‌های کشور و پلیس راه گزارش کند.
مسئول اطلاعات راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: اطلاعات دریافت‌شده به صورت اطلاعیه ضروری به سیستم سامانه گویای 141 هم ارائه می‌شود.
وی گفت: مرکز اطلاعات راه‌های استان مازندران با دو شماره تلفن 141 (گویا) و 33322320 (شبانه‌روزی) و همچنین سامانه پیام کوتاه 10000141 آماده پاسخ‌گویی به مسافران و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این  استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار