کد خبر: ۱۱۷۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 22 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/04/1403 تقدیم حضور می گردد.

 

-------------------------------------

 

کشف 40 تن آهن سرقتي در مازندران

 

سردار مفخمي، فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيري 4 سارق زورگير و کشف 40 تن آهن آلات سرقتي به ارزش 60 ميليارد ريال در شهرستان ساري خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در تشريح اين خبر بيان داشت: ماموران پليس آگاهي در پي دريافت خبري مبني بر سرقت 40 تن آهن از يک شرکت خصوصي در ساري باتهديد سلاح سرد و ضرب و جرح نگهبان اين مکان در تاريکي شب، موضوع را با انجام اقدامات تخصصي و بررسي سرنخ هاي موجود بصورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

 

وي افزود: ماموران پليس آگاهي در ادامه تحقيقات پليسي خود 4 سارق به عنف و زورگير را در رابطه با اين پرونده شناسايي و هر 4 متهم را پس از هماهنگي قضايي در اقداماتي مجزا دستگير کردند.

 

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابي و کشف 40 تن آهن از انبار متعلق به آنان گفت: کارشناسان ارزش تقريبي آهن هاي کشف شده را حدود 60ميليارد ريال برآورد کردند.

 

سردار مفخمي در پايان ضمن بيان اينکه متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرف شدند تصريح داشت: امنيت شهروندان خط قرمز مجموعه انتظامي است، لذا مردم عزيز با ارائه به موقع اخبار و وقايع امنيتي به پليس 110،مي توانند در ايجاد امنيت مطلوب و خور شان هموطنان به ما ياري رسانند.

 

-------------------------------------

 

انهدام باند خانوادگي سارقان سيم برق با 45 فقره سرقت در گلوگاه

 

سردار مفخمي، فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيري باند 4 نفره سارقان حرفه‌اي سيم برق در شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: سارقان به 45 فقره سرقت سيم برق در سطح استان مازندران اعتراف کردند. 

 

سردار "محسن مفخمي شهرستاني" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر، بيان كرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت كابل برق در سطح استان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

 

وي افزود: ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، موفق شدند 4 سارق حرفه‌اي که اعضاي يک خانواده بودند را که با يک خودروي سرقتي در حال تردد از شهرستان گلوگاه بودند را شناسايي كنند.

 

فرمانده انتظامي استان مازندران تصريح کرد: ماموران انتظامي و پليس آگاهي در شهرستان گلوگاه بلافاصله وارد عمل شده و در عملياتي پليسي خودروي سرقتي سارقان را مشاهده و متوقف کنند.

 

وي با بيان اينکه سرنشينان خودرو يک باند 4 نفره سارقان سيم برق که متشکل از سه مرد و يک زن و از سارقان حرفه اي استان مازندران و گلستان مي باشند، اظهار داشت: متهمان در تحقيقات پليسي به 45 فقره سرقت سيم برق در سطح استان مازندران اعتراف كردند که با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.

 

سردار مفخمي با تاكيد بر اينكه مبارزه با سرقت يكي از اولويت‌هاي اصلي مجموعه انتظامي در راستاي تامين و ارتقاء امنيت پايدار در جامعه است، خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامي براي پيشگيري از بروز جرايم به ويژه سرقت از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند و لازم است مردم نيز با رعايت هشدارهاي انتظامي زمينه‌هاي بروز سرقت را از سارقان سلب کنند.

 

-------------------------------------

 

کشف ميلياردي کود شيميايي و سموم کشاورزي قاچاق در مازندران 

 

سردار حسینی، جانشين انتظامي استان مازندران از کشف سموم و کود شيميايي و ادوات کشاورزي قاچاق به ارزش بيش از 30ميليارد ريال در شهرستان ساري خبر داد.

 

سردار "سيد موسي حسيني" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در پي دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر فروش غير قانوني و قاچاق کود شيميايي و سموم کشاورزي و شناسايي انبار پخش پس از بررسي اطلاعاتي، موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت اقتصادي استان قرار گرفت.

 

وي افزود: با انجام تحقيقات ميداني صحت گزارش هاي دريافتي براي پليس محرز؛ که پس از هماهنگي قضائي کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين پليس و کارشناسان اداره صمت شهرستان ساري به محل اعزام شدند.

 

جانشين انتظامي استان مازندران تصريح کرد: ماموران در بازرسي از انبار موصوف مقدار 8 تن کود شيميايي و 1108 کيلوگرم سموم کشاورزي و 32 دستگاه ادوات کشاورزي قاچاق دپو شده کشف که بنابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقريبي کود شيميايي کشف شده 30 ميليارد ريال برآورد شد و انبار موصوف نيز در سامانه تجارت و انبارها نيز ثبت نبود در اين رابطه پرونده تشکيل و تحويل مراجع قضائي شد.

 

سردار حسيني با اشاره به اينکه مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده از شهروندان درخواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

-------------------------------------

 

آزادسازي اراضي ملي در چالوس

 

سرهنگ محمدپور، رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تغيير کاربري 300متر مربع از زمين هاي زراعي در يکي از مناطق شهرستان چالوس به ارزش 60 ميليارد ريال خبر داد. 

 

سرهنگ محمد محمدپور در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي تغيير کاربري غير قانوني و تصرف 300متر از اراضي ملي و منابع طبيعي در يکي از مناطق شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار رابطان اين پليس و ماموران انتظامي آن شهرستان قرار گرفت.

 

وي افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي با همکاري کارشناسان منابع طبيعي آن شهرستان، تمام ديوار کشي ها و بناهاي ايجاد شده در زمين مذکور تخريب شد و در اختيار بخش منابع طبيعي قرار گرفت .

 

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران، تصريح کرد: مالک زمين مذکور که پس از تفکيک غير قانوني اين زمين اقدام به ديوار کشي و ساخت و سازهاي غير مجاز در آن کرده بود نيز پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

 

سرهنگ محمدپور ارزش زمين هاي رهاسازي شده در اين عمليات را بالغ بر 60 ميليارد ريال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدي  پليس با جرايم اقتصادي از مردم خواست  در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، تصرف اراضي ملي و يا کشاورزي  موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

-------------------------------------

 

فيشينگ 10 ميلياردي از 100 شهروند در تنکابن

 

سرهنگ ديلمي، فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 2 کلاهبردار اينترنتي که اقدام به 100 فقره برداشت غير مجاز از حساب شهروندان به مبلغ 10 ميلياردي ريال کرده بودند، خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" با اعلام اين خبر گفت: در پي مراجعه چند نفر از شهروندان به پليس فتا شهرستان تنکابن و اعلام اينکه از طريق کليک بر روي لينک معيشتي و قوه قضائيه و نصب بد افزار وارد کانال شده و به محض نصب تمام موجودي حسابشان خالي شده است، تيمي ويژه از کارشناسان پليس فتا بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وي افزود: بررسي‌هاي اوليه کارشناسان پليس فتا حکايت از اين داشت که فرد يا افرادي با سوء استفاده از ناآگاهي کاربران اينترنتي، به اطلاعات بانکي آنها دسترسي پيدا کرده و با شناسايي سوژه‌هاي خود، اقدام به خالي کردن حساب شهروندان بدون گذاشتن هيچ گونه ردي از خود کلاهبرداري مي‌کنند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن اضافه کرد: با بررسي دقيق پرونده، ماموران پليس فتا با انجام اقدامات فني گسترده و به کارگيري روش‌هاي نوين پليسي، 2 متهم را در اين زمينه شناسايي و در دو نقطه از شهر تنکابن آن ها را دستگير کردند.

 

وي تصريح کرد: تاکنون ارتکاب 100 فقره کلاهبرداري از سوي متهمان محرز شده که مبلغ کلاهبرداري بيش از10 ميليارد ريال مي باشد .

 

سرهنگ ديلمي با اشاره به اينکه تحقيقات در خصوص اين پرونده همچنان ادامه دارد، گفت: به کاربران توصيه مي‌کنيم از ورود به لينک‌هاي ارسالي از سوي شماره‌هاي ناشناس به جد خودداري کنند و موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري با شماره 096380 به پليس اعلام کنند.

 

-------------------------------------

 

کشف ميلياردي تنباکوي قاچاق در مازندران

 

سرهنگ محمدپور، رئيس پليس اقتصادي استان مازندران از کشف 32 هزار و 400 عدد تنباکوي خارجي به ارزش22 ميليارد ريال در شهرستان قائمشهر خبر داد. 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"محمد محمدپور" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان اداره اطلاعات و عمليات اين پليس طي اقدامات فني و اطلاعاتي، از وجود يک انبار دخانيات در شهرستان قائمشهر با خبر شدند که در اين راستا موضوع بررسي آن در دستور کار اين پليس و رابط اين پليس در شهرستان قائمشهر قرار گرفت.

 

وي ادامه داد: ماموران اين پليس به همراه کارشناسان اداره صمت شهرستان قائمشهر، تعداد 32 هزار و 400  پاکت تنباکو به ارزش 22 ميليارد ريال كشف کردند.

 

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: در اين رابطه مالک انبار مذکور پس از تشکيل پرونده ،جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

 

سرهنگ محمدپور با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار اين پليس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرددرصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعاً با شماره تلفن و سامانه پيامكي 110 به پليس اطلاع دهند.

 

-------------------------------------

 

انهدام باند شرکت هرمي در محمودآباد

 

سرهنگ حسين زاده، فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري 10 نفر از اعضا يک شرکت کلاهبرداري هرمي در آن شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود حسين زاده" با تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر رفت و آمد مشکوک عده اي جوان به ويلايي در يکي از مناطق شهر محمودآباد، موضوع در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

 

وي افزود: پس از تحقيقات فني پليسي با اخذ دستور قضايي، ماموران پليس آگاهي شهرستان وارد ويلاي مذکور شده و 10 نفر از اعضاء يک شرکت کلاهبرداري هرمي را در آنجا دستگير و تعدادي دفاتر آموزشي و چند عدد گوشي از آنان کشف شد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، تصريح کرد: مسئول اين گروه که داراي سابقه فعاليت در استان هاي همجوار نيز بوده در فضاي مجازي با وعده درآمد ماهيانه افراد را به ترغيب به شرکت در اين گروه مي کرد بالغ بر 250 ميليارد ريال کلاهبرداري کرد.

 

سرهنگ حسين زاده با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند به جوانان توصيه کرد: فريب افراد در فضاي مجازي و وعده هاي توخالي آنان را نخورند تا به دردسر نيافتند.

 

-------------------------------------

 

دستگيري سارقان طلاجات با 15 فقره سرقت در"آمل" 

 

سرهنگ باقري، فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري 3 سارق طلاجات با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ "مجيد باقري" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت طلاجات در شهرستان، بررسي موضوع با هدف کشف سرقت و دستگيري سارق يا سارقان بصورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گفت.

 

وي در ادامه بيان داشت: پس از تجزيه و تحليل سرقت هاي انجام شده ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني سارقين را شناسايي و با هماهنگي قضائي در يک عمليات ضربتي آنها را دستگير کردند.

 

سرهنگ باقري با اشاره به اينکه متهمان به 15 فقره سرقت طلاجات در اين شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل يادآور شد: همراهي و تعامل مردم با پليس در شناسايي و دستگيري سارقان و مجرمان نقش بسزايي دارد و تقاضاي پليس از مردم اين است که ضمن توجه به هشدارهاي پليس، منازل و اموال خود را به تجهيزات ايمني و محکم مجهز کنند.

 

-------------------------------------

 

توقيف موتورسيکلت هاي قاچاق 10 ميلياردي در بهشهر

 

سرهنگ قلي پور، فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف و توقيف 2 دستگاه موتور سيکلت قاچاق به ارزش 10ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

 

سرهنگ "علي اکبر قلي پور" در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در اجراي طرح هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پليس آگاهي شهرستان بهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتي از نگهداري موتورسيکلت قاچاق توسط افرادي در آن شهرستان با خبر شدند.

 

وي تصريح کرد: ماموران پس از هماهنگي هاي قضائي در بازرسي از مخفيگاه متهمان، 2 دستگاه موتورسنگين قاچاق فاقد پلاک و مدارک گمرکي را کشف کردند .

 

سرهنگ قلي پور ارزش مجموع موتورسيکلت هاي کشف شده را بالغ بر 10 ميليارد ريال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان اين پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در پايان از شهروندان خواست : درصورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع رساني کنند.

 

-------------------------------------

 

دستگيري سارق منزل در نور

 

سرهنگ اميني فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري سارق سابقه دار و کشف 3 فقره سرقت منزل در آن شهرستان خبر داد. 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ کارآگاه "احمد اميني" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان نور، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

 

وي افزود: ماموران در همان بررسي‌هاي اوليه رد پاي يکي از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌اي شهرستان نور را در يکي از سرقت‌ها مشاهده و با هماهنگي قضائي ، متهم را دستگير کردند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان نور با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند

 

-------------------------------------

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار