معاون استاندار مازندران خبر داد:
کد خبر: ۱۱۷۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ 25 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، حسن خیریانپور، معاون اقتصادی استاندار مازندران اظهار داشت:

طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در پایان سال ۱۴۰۲ میزان نرخ بیکاری استان مازندران به ۶.۳ درصد تقلیل یافت؛ یعنی ۱.۸ درصد کمتر از متوسط نرخ بیکاری کشور که ۸.۱ درصد است. 

 

استان مازندران در رتبه دوم نرخ اشتغال در کشور  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، افزود: به موازات کاهش نرخ بیکاری، میزان نرخ مشارکت اقتصادی استان مازندران نیز به ۴۴.۹ درصد افزایش یافت یعنی ۳.۶ درصد بالاتر از نرخ متوسط کشور که ۴۱.۳ درصد است.

وی اظار داشت: از این تعداد اشتغال ایجادی تعداد ۷ هزار و ۷۰۷ نفر یعنی معادل ۱۲.۲ درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) بوده است.

این در حالی است که در ارزیابی صحت‌سنجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معادل ۹۵.۶ درصد اشتغال ایجاد شده از صحت برخوردار بوده‌اند.

معاون استاندار، گفت: مازندران با افزون بر سه‌میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره‌گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب در جهت توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری جدید برای دولت سیزدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری نیز سهمیه اشتغال استان مازندران با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی ۴۴ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام و ابلاغ شده که در دو بخش شهرستانی و دستگاهی موضوع در حال پیگیری است و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۵ هزار و ۴۴۳ نفر معادل ۱۲.۳ درصد اشتغال استان در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد که تعداد ۷۳۱ نفر از این تعداد ۱۳.۲ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده‌اند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار