کد خبر: ۱۱۷۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰ 14 June 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران ، با تلاش دانشگاه مازندران در محل سالن اجتماعات استانداری مازندران نشست تخصصی هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان مازندران برگزار گردید. 

 

 

نشست تخصصی هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان مازندران  

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف، دکتر یوسف نوری استاندار مازندران، دکتر محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت عتف و مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای دانشگاه‌ها و مدیران صنایع استان جهت تبیین شیوه‌نامه‌ها و دستوالعمل‌های ذیل مواد 11 و 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان و برخورداری از اعتبار مالیاتی برای قراردادهای تحقیق و توسعه صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان در روز چهارشنبه 23 خردا برگزار گردید.

 

معافیت مالیاتی شرکت‌هایی که با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرارداد دارند، فراهم کرده است و دانشگاه‌ها نیز می‌تواند از آن‌ها می‌توانند برای افزایش منابع مالی خود استفاده کنند.

دکتر صالحی در مورد ماده 13 قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: بر اساس این قانون، اگر بخش‌های دولتی و خصوصی در قالب پروژه ارتباط با صنعت با دانشگاه‌ها قرارداد امضا کنند، می‌توانند از آن به عنوان اعتبار و مشوق مالیاتی استفاده کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم به آمار قراردادهای جاری ارتباط با صنعت وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در وزارت علوم حدود 11 هزار و 200 قرارداد جاری ارتباط با صنعت وجود دارد که مبالغ آن‌ها 6 هزار میلیارد تومان است. طبق قانون بودجه سال گذشته قرار بود درآمد دولت از مالیات حدود 800 هزار میلیارد تومان باشد و اگر یک درصد از این مبلغ به بخش تحقیق و توسعه وارد شود، اتفاق بزرگی در کشور است؛ چرا که مبلغ نهایی آن بسیار فراتر از قراردادهای ماست.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار