کد خبر: ۱۱۷۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۴ 17 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، دبیر بخش نمایش خیابانی و کمدی استندآپ نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران از فراخوان این بخش از جشنواره طنز «چلچلی» مازندران خبر داد. 

 

فراخوان بخش نمایش خیابانی و کمدی استندآپ نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران  


براساس گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران، فرج اله خانپور، دبیر بخش نمایش خیابانی و کمدی استندآپ نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران ، گفت: به منظور ارج نهادن به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد روحیه نشاط و امید و وفاق و همدلی، موسسه فرهنگی هنری هدهد با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و انجمن هنرهای نمایشی، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری های شهرستان نور نخستین جشنواره طنز «چلچلی» را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اولویت‌ها و محورهای جشنواره افزود: نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، طنز در حوزه دفاع مقدس، طنز در حوزه خانواده، معضلات اجتماعی، پاکیزگی و مراقبت از مبلمان شهری، خنده درمانی از محورهای این بخش از جشنواره طنز محسوب می‌شود.
خانپور با اشاره به شرایط ارسال آثار نمایش خیابانی تصریح کرد: از هر کارگردان فقط یک اثر در بخش مسابقه پذیرفته می شود، در آثار ارسـالی امکان اقتباس از متن خارجی چاپ شده وجود دارد، اما اولویت با متون ایرانی و بومی است. زمان نمایش نباید بیشتر از 30 دقیقه باشد.
دبیر بخش نمایش و کمدی استندآپ نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران در ادامه افزود: نمایش‌های راه یافته به جشنواره می‌بایست کلیه ملزومات را به‌همراه داشته باشـند، دبیرخانه هیچ تعهدی نسبت به تامین اسکان برای گروه‌ها ندارد و فقط به گروه‌های میهمان با مسافت های طولانی اسکان داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره سه نسخه لوح فشرده از اجرای نمایش خود را به دبیرخانه ارسال کنند. ادامه داد: هر کارگردان موظف به اجرای دقیق اثر مشابه فیلم ارسالی است و هر گونه تغییرات منجر به حذف از مسابقه خواهد شد.
خانپور تاکید کرد: تکمیل فرم حضور در جشنواره برای کارگردان و ارسال یک قطعه عکس شخصی بـه همراه سوابق هنری کارگردان ضروری است.
دبیر بخش نمایش و کمدی استندآپ نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران با بیان اینکه ورودی برگزیدگان آثار بخش خیابانی مبلـغ 50 میلیون ریال و برگزیدگان بخش استندآپ کمدی مبلغ 20 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌‌های بازیگری مرد و زن، کارگردانی، طرح و ایده، طراحی و فضا سازی، موسیقی و بروشور جوایز ارزنده‌ای را به برگزیدگان تقدیم می‌کند.
وی به شرایط ارسال آثار کمدی استندآپ اشاره کرد و اذعان داشت: هر فرد می‌تواند حداقل یک و حداکثر 3 اثر ارسال کند، تصویر به صورت افقی، واضح و با صدای با کیفیت و مدت زمان هر اثر حداقل 5 تا حداکثر 20 دقیقه‌ ارسال شود و در ابتدای ویدیو نام و نام خانوادگی شرکت کننده ذکر شود.
خانپور تاکید کرد: فرمت فایل ارسالی mp4 و رعایت شئونات و رفتارهای اخلاقی، عدم توهین به قومیت ها و افراد الزامی است.
دبیر بخش نمایش خیابانی و کمدی استندآپ نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۳۱ مردادماه سال جاری است و نتایج آثار منتخب پس از داوری هئیت داوران مرحله اول جهت حضور در جشنواره پنجم شهریور اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به شماره فضای مجازی 09119158771، آدرس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور واقع در مجتمع پیامبر اعظم(ص) شهر رویان و آدرس کانال ایتا TANZVAREH@ و یا به آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع بلوار امام خمینی(ره)، آفتاب ۳۶، بعد از میدان حر، مجتمع آموزشی زندگی ارسال کنند.
وی با بیان اینکه 25 الی 27 شهریورماه امسال زمان برگزاری بخش نمایش جشنواره است و ۲۸ شهریورماه شاهد برپایی آیین اختتامیه جشنواره خواهیم بود. گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۱۶۳۲۳۲۳۹ تماس بگیرند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار