حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه نکا در نماز عید قربان؛
امام جمعه نکا گفت: برای قدردانی از خون شهدای خدمت وظیفه داریم شخصی را انتخاب کنیم که مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد و نباید به «تفکر»، بلکه باید به «تَدَیُّن» رای دهیم.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ 17 June 2024

به گزارش تابناک مازندران، نماز عید سعید قربان شهرستان نکا با حضور مردم مؤمن و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه نکا در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

 

نباید به «تفکر»، بلکه باید به «تَدَیُّن» رای دهیم  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با تبریک عید سعید قربان و قبولی طاعات و عبادات به نمازگزاران، با بیان اینکه، امیرالمومنین(ع) در خطبه عید قربان فرمود: «این روز را خداوند عید قرار داد و در محضر خداوند عزیز است»، اظهار کرد: در این روز، خِیر و برکت مورد انتظار است و خداوند منتظر است بندگانش به سوی او دست دراز کنند تا آنها را مورد مغفرت قرار دهد.

 

نباید به «تفکر»، بلکه باید به «تَدَیُّن» رای دهیم  

وی تصریح کرد: پس باید خدا را زیاد یاد کرد، آمرزش خواست و به سوی او بازگشت که او توبه‌پذیر مهربان است، زیرا زمینه برای توبه و مغفرت فراهم و خداوند نیز آماده است، وای به حال کسی که از این فرصت برای آمرزش استفاده نکند.

 

نباید به «تفکر»، بلکه باید به «تَدَیُّن» رای دهیم  

امام جمعه نکا بیان کرد: باتوجه به اینکه، در روایتی آمده است؛ «مِیِّت با تَرَحُّم زندگان، شاد می‌شود»، پس باید برای آنها استغفار کنیم، چراکه کمترین کاری است که می‌توانیم برای آنها انجام دهیم.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: معمولا در روزهای شادی اموات فراموش می‌شوند، اما همانطور که زنده‌ها با هدیه خوشحال می‌شوند، اموات نیز با دعای بخشش خوشحال می‌شوند که باید از خداوند بخواهیم اموات ما را مورد بخشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه، خداوند در سوره کوثر فرموده است؛ «زمانی‌که خِیر و برکت به ما رسید، نماز بخوانیم و قربانی کنیم»، گفت: در عید قربان، با ریختن اولین قطره خون قربانی، قربانی‌کننده آمرزیده می‌شود.

 

نباید به «تفکر»، بلکه باید به «تَدَیُّن» رای دهیم  

امام جمعه نکا با یادی از شهدای خدمت و اینکه آنها حجت را تمام کردند تأکید کرد: شخصی که اکنون می‌خواهد رئیس جمهور شود، باید مسیر آنان را ادامه دهد و ما نیز برای قدردانی از خون این شهدای عزیز وظیفه داریم شخصی را انتخاب کنیم که مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد و نباید به «تفکر»، بلکه باید به «تَدَیُّن» رای دهیم.

الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار