کد خبر: ۱۱۷۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲ 18 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، دبیر بخش داستان نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران از فراخوان این بخش از جشنواره طنز «چلچلی» مازندران خبر داد. 

 

فراخوان بخش داستان نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران  

به نقل از روابط عمومی خستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران، سعید یعقوبی، دبیر بخش داستان نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران، گفت: به منظور ارج نهادن به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد روحیه نشاط و امید و وفاق و همدلی، موسسه فرهنگی هنری هدهد با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و انجمن هنرهای نمایشی، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری های شهرستان آمل نخستین جشنواره طنز «چلچلی» را برگزار می‌کند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره طنز «چلچلی» با دعوت از هنرمندان در شاخه های مختلف محتواهای نوشتاری و نمایشی در بخش داستان و آثار مکتوب از تمامی رده‌های سنی پذیرش خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به موضوع بخش داستان نویسی تصریح کرد: با توجه به تنوع موضوع‌ها و چالش‌های زندگی انسان معاصر، گستردگی این حوزه بسیار زیاد خواهد بود و انتخاب موضوع بر عهده نویسنده داستان است.

دبیر بخش داستان نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران با اشاره به مقررات شرکت در بخش داستان نویسی طنز حشنواره خاطرنشان کرد: هر شرکت کننده می تواند یک داستان طنز به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.، آثار ارسالی به جشنواره، پیش از این نباید در جایی چه در فضای مجازی و چه به صورت چاپی در کتاب یا مجله منتشر شده باشند.

وی اظهار کرد: داستان‌های ارسالی باید دارای حداقل 55 کلمه و حداکثر 10000 کلمه در نرم افزار Word تعداد کلمات را شمارش کرده و نشان داده شود، آثار باید به صورت تایپ شده و در فرمت WORD و PDF ارسال شوند و فونت نوشتاری متن داستان‌ها mitra یا nazanin و اندازه قلم 12 باشد.

یعقوبی تاکید کرد: مشخصات هویتی صاحب اثر باید در ابتدای همان فایل WORD و PDF ارسالی درج شده باشد. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی ، تاریخ دقیق تولد، نام شهر و شماره موبایل است.

دبیر بخش داستان نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران با اشاره به تیم داوری جشنواره در بخش داستان نویسی با بیان اینکه داوری این دوره از مسابقه بر عهده 3 نفر از پیشکسوتان داستان نویسی خواهد بود که در نگارش داستان و شناخت اصول طنزنویسی از تجربه و مهارت کافی برخوردار هستند. ادامه داد: داستان‌ها جهت داوری بدون نام و مشخصات در اختیار داوران قرار داده می شوند و تمامی آثار توسط داوران به صورت مجزا و مستقل بررسی خواهند شد و در نهایت، ارزشیابی داستان‌ها با تجمیع نظرات مستقل داوران خواهد بود. به این معنا که نظر هر داور، روی نظر داوران دیگر، تاثیری نخواهد داشت.

وی به جوایز این دوره ازجشنواره در بخش داستان نویسی اشاره کرد و افزود: به نفرنخست 80 میلیون ریال به همراه تندیـس جشنـواره و دیپلم افتخار، به نفر دوم 50 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر جشنـواره و به نفر سوم 30 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر جشنـواره اهدا می شود و هم‌چنین دو جایزه 15میلیون ریالی برای دو داستان طنـز شایسته تقدیر ، در نظر گرفته شده است.

یعقوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان روز 31 مردادماه سال جاری است و نتایج آثار منتخب پس از داوری هئیت داوران مرحله اول جهت حضور در جشنواره پنجم شهریور اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به شماره فضای مجازی 09032147628، آدرس کانال ایتا TANZVAREH@ و یا به آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع بلوار امام خمینی(ره)، آفتاب 36، بعد از میدان حر، مجتمع آموزشی زندگی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه 24 شهریورماه امسال زمان برگزاری بخش داستان جشنواره است و 28 شهریورماه شاهد برپایی آیین اختتامیه جشنواره خواهیم بود. گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09116323239 تماس بگیرند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار