معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس گفت: روزانه 16 نفر در اثر مشکلات قلبی عروقی در مازندران جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 01 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، بابک محمودی پیش‌ از ظهر امروز در کمپین تحرک بدنی با اشاره به اینکه چاقی و کم‌تحرکی از جمله عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی عروقی است، اظهار کرد: روزانه 16 نفر در اثر مشکلات قلبی عروقی در مازندران جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه عدم کم‌تحرکی به ناهنجاری‌های عضلانی و اسکلتی در دانش‌آموزان می‌شود، افزود: احتمال مرگ ناشی از بیماری عروق قلب در افراد کم‌تحرک 9‌ برابر بیشتر از افراد با شیوه زندگی فعال است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس با اشاره به شعار «تحرک بدنی همه‌جا، همیشه، برای همه، روز بدون تحرک هرگز»، خاطر‌نشان کرد: کم‌تحرکی احتمال ابتلای افراد را به سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، پوکی استخوان و اضافه وزن افزایش می‌دهد.

وی با اعلام اینکه امروز بیش از 50 درصد افراد جوامع مختلف دچار کم‌تحرکی هستند، اظهار کرد: امروزه اوقات فراغت اغلب کودکان و نوجوانان با تماشای تلویزیون، فیلم‌های ویدئویی و بازی با رایانه پر می‌شود و بسیاری از آنان به‌دلایل مختلف از تحرک و آمادگی جسمی مطلوبی برخوردار نیستند.

محمودی در مورد اهدافی که در کمپین تحرک بدنی دنبال می‌شود، یادآور شد: این کمپین با هدف کلی ترویج سبک زندگی سالم با محوریت تحرک بدنی و با تاکید بر اطلاع‌رسانی به جامعه درباره وضعیت نامطلوب تحرک بدنی در جامعه، نقش فعالیت بدنی در تامین سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، خطرات و پیامدهای نامطلوب کم‎تحرکی، موانع و راهکارهای افزایش تحرک بدنی و شیوه ادغام فعالیت بدنی منظم در زندگی روزمره طراحی و برگزار شد.

وی گفت: توسعه شهرنشینی، ماشینی شدن روند انجام کارها، مشغله کاری و در مجموع تغییرات سبک زندگی مردم و کم‌تحرکی به‌عنوان یک معضل بهداشتی و زمینه‌ساز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مطرح شد.

کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه کمپین تحرک بدنی همزمان با سراسر مازندران در شهرستان چالوس نیز برگزار شد، اظهار کرد: گروه هدف این کمپین دانش‌آموزان مقطع متوسطه و کارکنان ادارات هستند.

گلنوش خزایی از اجرای این کمپین از تاریخ 10 تا 16 آبان‌ماه خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق رابطان ادارات از طریق توزیع تراکت، نصب بنر و ارسال پیامک‌های گروهی، توزیع و نصب تراکت و بروشور در سطح شهر، نصب بنر در داخل شهر، شرکت در نماز جمعه و برگزاری همایش پیاده‌روی کارکنان شبکه بهداشت و درمان از جمله کارهایی است که در این هفته انجام می‌شود.

وی با تأکید بر ارائه راه‌کارهای ارتقای سلامت افراد در جامعه، تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران رتبه نخست چاقی را در کشور به‌خود اختصاص داد، بنابراین باید آموزش‌های لازم از دوران دبیرستان صورت پذیرد تا از چاقی جلوگیری شود.

کارشناس مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده بیش از 50 درصد افراد جوامع مختلف دچار کم‌تحرکی هستند، اظهار کرد: براساس آمار بیشتر مردم کشورمان کمتر از میزان مورد نیاز ورزش می‌کنند و 35 درصد افراد 15 تا 64 سال کشور، در اوقات فراغت خویش هیچ فعالیت فیزیکی انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های قامتی، ناهنجاری در اندام حرکتی و ضعف در عضلات و تاندون‌ها از جمله عوامل و دلایل کم‌تحرکی در اغلب دانش‌آموزان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه دیر یا زود بی‌تحرکی برای ما مشکل‌ساز می‌شود، گفت: حتی اگر هیچ عامل خطرزای دیگری در فرد نباشد، بی‌تحرکی به میزان بسیار زیادی احتمال ابتلای افراد را به سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، پوکی استخوان و اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار