رئیس دادگستری شهرستان نور از افزایش ورود پرونده‌های طلاق به دادگستری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 10 November 2015
به گزارش تابناک مازندران ، اسدالله آقایی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر تقاضاهای طلاق حتی در بین همسران جوان افزایش یافته و به نظر می‌رسد این امر ریشه اعتقادی داشته باشد، تا جایی که برخی حتی پس از متارکه مراسم جشن طلاق برپا می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که قابل بحث است و باید پیگیری شود، نصب بنر و مراسم با عنوان پهلوان و قهرمان برای افرادی است که با اجرای حکم قصاص کشته می‌شوند، که این امر قداست عنوان پهلوانی را خدشه‌دار می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان نور یکی دیگر از بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری را در باب سرقت عنوان کرد و خواستار بررسی علل افزایش پرونده‌های طلاق و سرقت در شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: اعضای شورا راهکارهای اجرایی مناسب برای کاهش طلاق و سرقت را ارائه کنند و آموزش نیز باید جدی گرفته شود.

نماینده روسای دانشگاه‌های شهرستان نور در شورای فرهنگ عمومی نیز در این جلسه خواستار پیگیری جدی مصوبات و دستورات جلسات قبلی از جمله همایش بین‌المللی شهید شیخ فضل‌الله نوری شد و اظهار کرد: به‌رغم پیگیری‌های انجام شده با تغییر مدیریت این موضوع ابتر مانده است.

صدرالدین متولی افزود: خروجی جلسات منوط به اجرای مصوبات و برنامه‌ریزی‌های گذشته است و می‌توان برای بسیاری از مشکلات همایش‌هایی را با دعوت از صاحب‌نظران قوی کشوری به ویژه در بحث خانواده و آسیب‌های مبتلا به برگزار و بهره‌‌مند شد و با راهکارهای ارائه شده آموزش داد و آسیب را کم کرد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی در مدارس و دانشگاه‌ها با موضوع به تصویر کشیدن چالش‌ها، معایب و محاسن موجود در جامعه و ارزش‌های دینی و ... را نوعی تحقیق و پژوهش دانست و گفت: این امر هم می‌تواند ضمن کمک به پژوهش و آموزش، مسائل را با جدیت برای نسل جوان و آینده جامعه تبیین کند و با آگاهی دادن از بسیاری از مشکلات پیشگیری کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار