رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از 32 شکارچی متخلف در جزیره آشوراده پناهگاه حیات وحش میانکاله خبرداد.
کد خبر: ۱۴۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 12 December 2015
به گزاش تابناک مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست مازندران رضا زمان احمدی گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست استانهای مازندران و گلستان صبح روز جمعه در یک عملیات مشترک در تالاب و خلیج میانکاله در منطقه آشوراده موفق شدند 32 شکارچی متخلف را به جهت شکار غیر مجاز دستگیر نمایند .
زمان احمدی افزود: از این متخلفین 32 قبضه اسلحه شکاری،5 فروند قایق و 9 قطعه انواع پرنده کشف و ضبط شد و پرونده تخلف آنان نیز تشکیل و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی ادامه داد: همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست بهشهر و میانکاله موفق شدند در منطقه امیر آباد و شاه کله 9 رشته دام هوایی را نیزکشف و ضبط نمایند.
جزیره میانکاله در شهرستان بهشهر در شرق مازندران، از شمال از سوی دریای مازندران به طول 65 کیلومتر (از غرب به شرق) از جنوب و شرق از سوی تالاب و خلیج میانکاله و از غرب از سوی بندر امیرآباد بهشهر احاطه شده است.
مجموعه شبه جزیره میانکاله با 68هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود.
همچنین از 65 کیلومتر طول ساحل شمالی پناهگاه حیات وحش فقط 5 کیلومتر مربوط به حوزه قضایی بندر ترکمن در استان گلستان است و 60 کیلومتر باقیمانده در حوزه قضایی مازندران قرار دارد.
شبه جزیره میانکاله در سازمان جهانی یونسکو به نام کره مسکون انسان و محیط زیست به ثبت رسیده و شناسنامه بین المللی برای آن صادر شد.
این منطقه دارای یک جایگاه فرهنگی و آموزشی است و اکوسیستم های آبی آن در سال 1971 به عنوان یکی از 22 تالاب بین المللی در ایران و 350 تالاب بین المللی در دنیا در کنوانسیون بین المللی رامسر به عنوان تالاب بین المللی میانکاله ثبت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار