کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 29 January 2015
فرماندار نوشهر از برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در ایام نوروز 94 در نوشهر خبر داد.

به گزارش تابناک - مازندران به نقل از فارس، محمدعلی قمی‌اویلی در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان نوشهر با بیان اینکه نوروز 94 مقارن با ایام فاطمیه است، اظهار کرد: سوم فروردین 94 مقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) است و ایام فاطمیه دوم محسوب می‌شود.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام فاطمیه در نوروز 94 در شهرستان اجرا شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه برکت زندگی ما ائمه اطهار (ع) هستند، بیان کرد: حوزه‌های فرهنگی تلاش کنند تا فضای شهر و روستا با ایام فاطمیه هم‌خوانی داشته باشد و برنامه‌های مطلوب فرهنگی متناسب با این ایام برگزار شود.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان نوشهر تاکید کرد و گفت: دبیرخانه این ستاد در محل شهرداری نوشهر مستقر می‌شود.

قمی‌اویلی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی را داشته باشند، افزود: نوشهر چون طریق‌الرضا است و بسیاری از هموطنان ما برای سفر به مشهد مقدس و زیارت مرقد مطهر علی بن‌موسی‌الرضا (ع) از این مسیر عبور می‌کنند و بنابراین اداره راه و شهرسازی باید تمهیدات لازم برای امنیت بیشتر مسیرها را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نوشهر خاطرنشان کرد: مساجد باید به طور کامل فعال باشند و نماز در سه وقت برقرار باشد.

وی از برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در ایام نوروز 94 در نوشهر خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته در نوشهر برپا می‌شود و از هم‌اکنون باید درباره جانمایی و محل برپایی آن تدبیر و تمهیدات لازم را فراهم کرد.

قمی‌اویلی افزود: برای افتتاح این نمایشگاه ملی، استاندار مازندران و یا یکی از معاونان او در ایام نوروز 94 به نوشهر سفر می‌کنند.

وی نظارت بر بازار و قیمت کالا و اقلام مورد نیاز در ایام تعطیلات و به ویژه نوروز را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برخی فرصت‌طلبان به دنبال سودجویی در ایام تعطیلات هستند که متولیان امر باید نسبت به پیشگیری از وقوع چنین شرایطی اهتمام بیشتری داشته باشد.

فرماندار نوشهر عنوان کرد: نصب بنر، پلاکاردها و بروشورهای ویژه راهنمایی مسافران و میهمانان نوروزی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این کار باعث می‌شود تا مسافران با داشتن اطلاعات و راهنمایی‌های کافی، از توقف‌های بی‌مورد برای پیدا کردن آدرس مورد نظر خود خودداری کنند که این به روان‌سازی ترافیک بسیار کمک می‌کند.

وی بیان کرد: کمیته‌های بهداشت و سلامت، اورژانس و هلال‌احمر مانند همیشه تلاش می‌کنند تا با همان امکانات و بضاعت محدود، سرویس‌دهی مطلوبی داشته باشند تا در این حوزه مسافران و میهمانان نوروزی در شهرستان نوشهر دغدغه‌ای نداشته باشند.

قمی‌اویلی با قدردانی از تلاش‌های کمیته اخبار ستاد تسهیلات نوروزی نوشهر، گفت: این کمیته با کادر خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در نوروز سال گذشته خوش درخشیدند و همواره پا به پای مسئولان شهرستانی به انعکاس اخبار پرداختند و مطمئنا امسال نیز عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار