کد خبر: ۱۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷ 23 March 2015
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی سازمان جهانی هواشناسی به "دانش اقلیمی برای کنش اقلیمی" گفت: نوسانات اقلیمی در مازندران روبه افزایش است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوربخش داداشی در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با گرامی‌داشت سوم فروردین و 23 مارس به روز جهانی هواشناسی، اظهار داشت: نام‌گذاری نخستین بار در سال 1950 میلادی تشکیل و سازمان جهانی هواشناسی که مقر آن در ژنو بوده و هواشناسی ایران، نخستین بار در سال 1338 شمسی به عضویت این سازمان جهانی درآمده است.
داداشی گفت: از آنجایی که شناخت جو و تغییرات آن و نیز تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی باید بر اساس مرجع استاندارد جهانی باشد، سازمان جهانی هواشناسی، هر ساله یک شعار را برای این روز در نظر می‌گذرد که شعار امسال روز جهانی هواشناسی " دانش اقلیمی برای کنش اقلیمی " است.
وی افزود: علت نام‌گذاری این شعار در سال 2015 میلادی به واسطه این بوده که نوسانات اقلیمی در سطح جهان افزایش یافته، جهت شناسایی این نوسانات، دانش اقلیمی و عواملی که سبب ایجاد آن می‌شود را افزایش داده و پیشنهاد برای رفع آن در جوامع بین المللی اقدام می‌شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران به وقوع گرد و غبارهای صورت گرفته در جنوب کشور را دلیلی بر وقوع نوسانات اقلیمی دانست و گفت: در این زمینه باید راهکارهای لازم جهت ارتقا دانش اقلیمی برای رفع نوسانات اقلیمی به عمل آید.
داداشی با اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی گفت: از عصر امروز، با نفوذ سامانه بارشی از سمت غرب مازندران، شاهد بارندگی، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما خواهیم بود.
وی افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. دمای هوای استان طی امشب و فردا تا 8 درجه کاهش می‌یابد.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه طی امروز و فردا، دریای مازندران مواج است، تصریح کرد: این سامانه بارشی از عصر فردا از مازندران خارج می‌شود.
وی با بیان اینکه مازندران روز سه‌شنبه چهارم فروردین، جوی نسبتا پایدار بر مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود، افزود: در این روز بارش چندانی در مناطق استان پیش‌بینی نمی‌شود.
داداشی با اعلام اینکه در روزهای پایانی هفته جاری با نفوذ سامانه تقریبا ناپایدار، هوای استان به صورت نیمه‌ابری و تمام ابری می‌شود، گفت: به تناوب شاهد بارش پراکنده باران و به صورت ریزش پراکنده برف در ارتفاعات خواهیم بود.
وی یادآور شد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، مازندران در روزهای ابتدایی هفته آینده شاهد آسمانی نسبتا صاف و نیمه ابری خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار