با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی
با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی مسایل و مشکلات نوار ساحلی استان مازندران بررسی می شود.
کد خبر: ۱۶۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 11 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،سید حمید حسینی رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر افزود : با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم حفظ منابع طبیعی و صیانت از حقوق بیت المال، دستگاه های مسئول بابد زمینه آزادسازی سواحل را براساس حریم قانونی دریا فراهم نمایند .

وی ادامه داد: از این رو کارگروهی تخصصی جهت ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر این استان در خصوص تصرفات و تجاوز به سواحل و جزایر دریای خزر تشکیل شد.


رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : با توجه به این مهم ' حسین معصوم' مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ و حقوق بیت المال امروز به مازندران سفر نموده و جلسه ای در این خصوص با مسؤلین ذیربط 
در دفتر مدیرکل دادگستری مازندران برگزار می می شود.


سواحل دریای خزر در استان مازندران بیش از 338 کیلومتر است که تنها بخشی اندکی از این سواحل آزاد و در دسترس عموم قرار دارد و حدود 90 درصد این سواحل در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد.


در سالهای گذشته در چندین مصوبه بحث آزاد سازی سواحل در دولت های مختلف مطرح و تصویب شده که تاکنون هیچ یک از این مصوبات تاکنون به صورت کامل اجرایی نشده است. 


میلیون ها مسافر در سال به استان مازندران و استانهای شمالی کشور سفر می کنند که 90 درصد آنها برای حضور در سواحل دریای خزر به شمال کشور می آیند اما متاسفانه دسترسی مردم و گردشگران به سواحل آزاد دریای خزر بسیار محدود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار