نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به این نتیجه رسیده است که اگر تعاونی ها در کشور رواج یابد این مفاسد رخ نمی دهد، گفت: کسانی از تشکیل تعاونی فرار می کنند که قصد فساد دارد.
کد خبر: ۱۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 16 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، عزت الله یوسفیان در همایش راهبردی تعاونی های مصرف فرهنگیان استان مازندران به میزبانی آمل با اشاره به اینکه قانون یک جایگاه در کشور دارد و واقعیت ها در جایگاهی دیگر قرار گرفته است، تصریح کرد: تعاونی ها و قوانین آنها را از اروپا و کشورهای دیگر الگوبرداری کردیم اما مالیات قانون ارزش افزوده و غیره در این کشورها حل شده است و این قوانین مشکلاتی برای تعاونی ها ایجاد نکرده است.

وی با اعلام اینکهتعاونی ها در کشور با خیز بزرگی تشکیل و با وزارتخانه ای وارد عرصه اقتصادی کشور شدند، افزود: وزارت تعاون پس از ادغام در وزارتخانه دیگر که خود کار عظیمی دارد، تعاونی در اولویت های دیگر قرار گرفت.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه اصل 44 قانون اساسی تعاونی را یکی از پایه های اقتصاد بیان می کند، افزود: با ادغام تعاون در وزارت خانه دیگر به صورت عملی توجه به بخش تعاون از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه اگر تعاونی ها شکوفا می شد، می‌توانست نتایج موثری ایجاد کند، تصریح کرد: یکی از راه های مبارزه با فساد در کشور ایجاد تعاون است.

یوسفیان ملا با اعلام اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به این نتیجه رسیده است که اگر تعاونی ها در کشور رواج یابد این مفاسد رخ نمی دهد، افزود: کسانی از تشکیل تعاونی فرار می کنند که قصد فساد دارد.

وی با بیان اینکه تعاونی در کشور ما جا نیفتاده است و در این بخش واقعیت ها با مقررات تطبیق نمی کند، گفت: باید امکانات اولیه به تعاونی ها داده شود زیرا چاره ای جز حمایت از این بخش نیست زیرا اگر تعاونی ها حمایت نشوند همین میزان هم فعال نخواهند بود.

نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه در کشور ما تا زمانی که بستر را آماده نکنیم تعاونی ها شکل نمی گیرد، عنوان کرد: بسیاری از تعاونی‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گلایه دارند اما دستگاه گیرنده مالیات نیز این بار قبول ندارد ولی نادیده گرفتن آن کاهش درآمد عمومی دولت را در پی دارد.

وی با اشاره به نشست مدیران صنعتی با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی در باره ارزش افزوده بخش صنعت اظهار کرد: درباره ارزش افزوده و دریافت نکردن آن هنوز اقدامی صورت نگرفته است اما مالیات علی الراس از واحدهای صنعتی و تولیدی متوقف شده و برای ارزش افزوده نیز برنامه هایی وجود دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه درآمد دولت در سال‌جاری به طور کامل محقق نشده است، عنوان کرد:باید 263هزار میلیارد تومان درآمد دولت باید محقق می شد اما در کل کشور در ماه دهم سال حداقل 101 هزار میلیارد تومان محقق شده است یعنی حتی 50 درصد درآمدی که دولت پیش بینی کرده بود محقق نشده است.

وی با اعلام اینکه با وجود عدم تحقق درآمد دولت،20درصد افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شده است، اظهار کرد: این افزایش در دولت مورد موافقت قرار گرفت، و کلمه حداقل نیز در آن ذکر شد تا اگر درآمدها افزایش داشت به تبع آن حقوق نیز افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار