اگر موضوع ردصلاحیت این افراد صحت داشته باشد راه برای پیروزی افراد گمنام و عبور کرده از فیلتر هیئت نظارت هموارتر خواهد شد و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 16 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، امروز 26 دی 1394 آخرین روز از زمان قانونی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است و شایعات زیادی در مورد تائید یا ردصلاحیت برخی از افراد سرشناس در سطح کشور و استان در مرحله هیئت نظارت منتشر شده است.
این در حالی است که سخنگوی وزارت کشور از تائید 42درصد داوطلبان استانهای مختلف در این مرحله خبر داده است و هیچ مقام رسمی تاکنون نامی از افراد تائید یا رد صلاحیت شده نبرده است و اساسا این اسامی فعلا غیرقابل اعلام برای عموم است مگر اینکه خود کاندیدا اقدام به اطلاع‎رسانی کند.
در فضای سیاسی اجتماعی مازندران نیز طی روزهای هفته گذشته اسامی متعددی در حوزه های انتخابیه 9 گانه به صورت غیررسمی منتشر شد که گفته شده این افراد رد صلاحیت شده اند و دلیل آن فلان تخلف بوده است.
اگرچه گاهی اخباری نزدیک به واقعیت منتشر می‎شود اما گروه‎های انتخاباتی یا طرفداران کاندیداهای رقیب نیز برای تخریب یکدیگر دست به این پیام‎پراکنی‎ها زدند.
گاهی مسائل سیاسی و گاهی تخلفات اقتصادی و سوء استفاده از قدرت برای منافع شخص و گاهی نیز ویژه‎خواری به عنوان دلیل ردصلاحیت افراد مورد ادعا مطرح شده است اما واقعیت این است که ابراهیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات مازندران اعلام نتایج رد صلاحیت‌ها به شخص کاندیداها را به  صبح فردا موکول کرده و در گفتگویی از رسانه‌ها خواسته پیرامون ردصلاحیت کاندیداها گمانه‌زنی نکنند چرا که احتمال شکایت از رسانه‌هایی که "اسامی" برخی کاندیداها را به عنوان رد صلاحیت شدگان چه در پایگاه‌های خبری و چه در کانال‌های تلگرامی منتشر کردند وجود دارد.

وی این را هم گفته که به احتمال زیاد دقایقی دیگر در ساعت 12 شب اسامی رد صلاحیت شدگان به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود و فرمانداری‌ها صبح فردا به کاندیداهای ردصلاحیت شده، اطلاع می‌دهند.
دراین بین برخی جراید نیز پا را از پیش‎بینی فراتر گذاشته و از نارضایتی ! حرف به میان آورده اند.
با توجه به روند ثبت‎نام‎ها، سوابق افرادی که حضور پیدا کرده اند و موضوعاتی که در روند بررسی احتمالا پیش آمده است پیش‎بینی می‎شود شرایط حساسی را داشته باشیم و اگر خبرهای اعلام شده در مورد ردصلاحیت‎برخی افراد سرشناس صحت داشته باشد راه برای پیروزی افراد گمنام و عبور کرده از فیلتر هیئت نظارت هموارتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار