محمد قاسم کریمی، خواننده جوان ساروی که با آثار ارزشی و ضد استکباری خود در دنیای پر هیاهو هنر و موسیقی نامی برای خود دست و پا کرد.
کد خبر: ۱۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 03 February 2016
 به گزارش تابناک مازندران، محمدقاسم کریمی، خواننده جوان ساروی که با آثار ارزشی و ضداستکباری خود در دنیای پر هیاهو هنر و موسیقی نامی برای خود دست و پا کرد.

محمد قاسم کریمی  شهریور 75 در ساری متولد شد و دانشجوی فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد است، متن کامل گفت‌وگوی بلاغ با این جوان هنرمند در ادامه از نظرتان می‌گذرد.


چگونه وارد عرصه هنر و خوانندگی شدید؟


کودکی من در خانواده‌ای مذهبی و با عقاید سنتی گذشت، مادرم مربی قرآن بود و از کودکی صوت و قرائت قرآن را به من آموخت، در دوران دبستان با علاقه‌مندی به مداحی و با حمایت خانواده، نوحه و مولودی خوانی را آغاز کردم و هم اکنون هم از علایق من است.

همیشه با حمایت خانواده به‌دنبال رشد و پختگی صدای خودم بودم و از همان کودکی هم آینده‌ای جز این برای خودم تصور نمی‌کردم، با حضور در کلاس‌های هارمونی استاد بافنده، با علم تئوری موسیقی آشنا شدم و کماکان در حال آموختن این هنر هستم.


چرا محتوای ارزشی را برای کار خود استفاده کردید؟

با توجه به اینکه در دنیای بزرگی پا نهادم به‌دنبال کار تازه و نو بودم ذهن، عقیده و عملم چیزی جز اشعار به‌کار رفته در کارهایم نیست، وقتی استکبارستیزی و عشق به ولایت و انقلاب، اعتقاد و ارزش من است قطعاً نمی‌توانم جز ترویج این ارزش کار دیگری منتشر کنم.

اساتید شما در این مسیر چه کسانی بودند؟

ابتدای کار به‌دلیل نبود آگاهی کافی، موسیقی را آکادمی شروع نکردم و وقت زیادی را از دست دادم، تئوری موسیقی را نزد اساتیدی همچون محسن بافنده و محسن نفر شروع کردم و پیانو را با استاد رجب‌لو فرا گرفتم.

در مورد سراب آیین اولین کار منتشرشده خودتان بگویید؟

همیشه تجربه اول آنطور که می‌خواهید نمی‌شود، کم و کاستی‌هایی داشت اما چون کاری با مضمون استکبارستیزی و در ایام مذاکرات هسته‌ای منتشر شد با اقبال عمومی روبه‌رو شد، اما همیشه تلاشم بر این بود که برای شنونده ارزش قائل شوم اما سراب آیین اینطور نشد.

شاید عوام دید مناسبی نسبت به خواننده‌های ارزشی نداشته باشند، مشکلات این سبک موسیقی در چیست؟

همیشه شعرهای ارزشی بود و در آثار موسیقی ارزشی کار خاصی دیده نمی‌شد، در این راه هم هیچ نهاد یا ارگانی بر خلاف فکر عموم مردم که خیال می‌کنند این آهنگ‌ها سفارشی است از من صورت نگرفت و تمام کارها به پشتوانه خانواده‌ام انجام شد.

چرا مردم در مورد این سبک موسیقی همچین تفکری دارند؟

شاید پاسخ این سوال شما به کسانی برگردد که وارد این عرصه شدند و رعایت اصول ارزشی را نکردند، ارزشی خواندن فقط در شعر و آهنگ و صدا نیست، باید اعتقاد خودمان هم وصل به ارزش‌های انقلاب باشد، متأسفانه کسانی که در حال حاضر با این سبک موسیقی شناخته می‌شوند رفتارهایی دارند که در شأن این سبک موسیقی نیست و به‌جای ترویج ارزش، مردم را از این سبک موسیقی گریزان می‌کنند.

اگر اینطور است مخاطب آثار خود را چه کسانی می‌دانید؟

در حال حاضر مخاطب ما جوانان انقلابی هستند اما هر وقت توانستیم از قشری غیر از حزب‌اللهی‌ها مخاطب جذب کنیم هنر کرده‌ایم، باید برای شنونده ارزش قائل شد، متاسفانه کسی در اتومبیل  و خلوت خود این آهنگ‌ها را گوش نمی‌دهد چون هم اثر شاخصی ارائه نشده و هم شنوندگان ما عادت به شنیدن این سبک موسیقی نداشتند، وقتی به‌دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی هستیم باید خوراک فرهنگی این زندگی هم تولید شود.

برنامه‌تان برای آینده چیست؟

رهبر انقلاب فرموده‌اند موسیقیدان‌ها باید موسیقی را نجات دهند، هر چی که دارم یاد می‌گیرم و هر تلاشی که در این راه دارم انجام می‌دهم در راه این نجات دادن است، اهل شعار نیستم و حرف‌هایم عملی خواهند شد و ثابت می‌شوند و برنامه اصلی‌ام تولید اثر ارزشی هست، معتقدم با یک شعر ارزشی نمی‌شود موسیقی ارزشی تولید کرد و تمام تلاشم رو به کار گرفتم که در آینده‌ای نزدیک موسیقی کاملاً ارزشی منتشر کنیم با یک سبک جدید و کاملاً دینی...

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار