کد خبر: ۱۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 07 April 2015
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: در حال حاضر حدود 300 قطعه کاکایی‌ در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان حضور دارند که توجه به حفاظت از این گونه پرنده مورد تاکید است.

ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به اینکه تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران همه ساله به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی پذیرای گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر جهت زمستان‌گذرانی است، اظهار کرد: ورود پرندگان مهاجر از 15 شهریور ماه به تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران انجام می‎شود و این پرندگان زمستان‌گذران از اوایل اسفند ماه به ایستگاه خود بازمی‌گردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: همچنین سالی که گذشت تالاب بین‌المللی فریدونکنار میزبان بیش از 3 هزار قو بوده است.

مهردادی با بیان اینکه تک درنای سیبری به ایستگاه خود بازگشت، اضافه کرد: این گونه پرنده رو به انقراض بعد از اقامت زمستان‌گذرانی در اسفند ماه سال گذشته پرواز کرد.

وی تصریح کرد: بالغ بر 80 گونه آبزی و کنارآبزی همه ساله برای زمستان‌گذرانی در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران حضور دارند که برخی از این گونه‌ها رو به انقراض بوده و اگر توجه ویژه به بحث حفاظت آنها نشود امکان دارد نسل آنها منقرض شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 300 قطعه پرنده کاکایی‌ در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان حضور دارند، افزود: باید به بحث حفاظت از این پرندگان همه افراد اعم از مردم، حفاظت محیط‌زیست و به ویژه اصحاب رسانه توجه کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار