سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از دستگیری دست کم هفت تن از صیادان غیرمجاز انواع گونه های ارزشمند آبزی بویژه ماهی سفید در فصل تخم ریزی در رودخانه های این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۰۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 26 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، هرساله ماهیان سفید از اوایل اسفند تا اواخر فروردین سال بعد برای تخم ریزی از دریا خارج می شوند و به رودخانه ها می آیند و شماری از صیادان نیز در این مدت با نصب تور در دهانه رودخانه ها ، این نوع ماهیان که بیشتر ماده هستند ، صید می کنند.

کامبیز محسن سلطانی گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست از زمان اجرای طرح نوروزی به منظور فراهم کردن شرائط مناسب برای زاد آوری ماهی سفید در رودخانه ها ماموریت هایی که دراین حوزه داشتند که علاوه برشناسایی و دستگیری این شمار صیاد غیرمجاز همچنین از این افراد حدود شش رشته تور ماهیگیری نیز به دست آوردند.


وی افزود : افراد دستگیر شده در رودخانه های ماشلک و کورکورسر پس از انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند. 


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : برابر قانون حفاظت از گونه های ارزشمند آبزی در دریا و رودخانه ها تا شعاع حدود 500 متری برعهده اداره شیلات است و نباید اجازه دهد این نوع از گونه ها که زمان تخم ریزی آنها در رودخانه ها در آب های شیرین است از سوی عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب صید شود.


کارشناسان و صاحب نظران نیز چنین اقدامی از سوی صیادان را به تعبیری نسل کشی این نوع از ماهیان دراین مناطق می دانند و با ابراز نگرانی از چنین وضعیتی تاکید دارند تولید مثل طبیعی ماهی سفید در دریای خزر دچار اختلال شده و این عامل سبب شده تا نسل ماهی سفیددر معرض انقراض قرار گیرد.


سردآبرود ، چالوس ، کجور ، خیررود ، ماشلک و نمک آبرود از رودخانه های دارای ارزش شیلاتی مازندران در شهرستان های نوشهر و چالوس هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار