نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دوازدهم فروردین سال 58 روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۲۰۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 31 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله علی معلمی اظهار کرد: دوازدهم فروردین سال 58 روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در فاصله کمتر از دو ماه، انقلاب موفق شده است به‌صورت جدی رفراندومی را برگزار کند و ملت نیز بسیار مصمم اکثریت قاطع و قریب به‌اتفاق واجدان شرایط پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده بودند و ماهیت نظام جمهوری اسلامی باشد یا خیر به آرای مردم گذاشته شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تأکید امام راحل بر این بوده که مردم برای ماهیت نظام باید اظهار عقیده کنند.

معلمی یادآور شد: خوشبختانه ملت بصیر و آگاه در آن شرایط، 98.2 درصد شرکت‌کنندگان پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

وی با بیان اینکه این پیروزی سیاسی‌اجتماعی از امتیازات انقلاب اسلامی ایران بود که در هیچ انقلابی در دنیا سابقه ندارد که در فاصله کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب یا کودتا ملت را فراخوان کنند و پای صندوق‌های رأی بکشانند، اضافه کرد: در بسیاری از کشورها بعد از تحولات سیاسی‌اجتماعی تا چند سال حکومت به‌صورت پلیسی جامعه را اداره می‌کرد و اجازه اظهار نظر به آحاد جامعه داده نمی‌شد اما در جمهوری اسلامی ایران این اتفاق مبارک افتاد که در فاصله کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه پای صندوق‌ رأی حضور پیدا کرده و ماهیت نظام را با رأی خود انتخاب کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دوازدهم فروردین روز بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و برای همیشه سزاوار تکریم است.

معلمی در پایان با بیان اینکه روزهای 10 و 11 فروردین رفراندوم برگزار شده بود و روز 12 فروردین روز اعلام نتیجه و روز مبارک بوده که جمهوری اسلامی شکل گرفت، گفت: تثبیت جمهوریت نظام یعنی حضور عامه مردم و ماهیت نظام مبتنی بر آموزه‌ها و مکتب اسلام استقرار پیدا کرد که انشاءالله تا ظهور ولی‌الله الاعظم در سایه ولایت امر که جلوه‌ای از امامت اهل بیت رسول خدا است مستدام می‌ماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار