مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از برگزاری جشنواره فیلم سبز پس از 10 سال وقفه خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 03 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، ناصر مهردادی اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در اردبیهشت‌ماه امسال همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مجدد جشنواره بین‌المللی فیلم سبز بعد از وقفه‌ای 10 ساله و با حمایت انجمن هنرمندان حامی محیط‌زیست (تمدن سبز) از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود، افزود: فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست برای جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در قالب برگزاری جلسات، نمایش آثار هنری، تشکیل اتاق فکر برای بررسی فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های موجود درباره مسائل محیط‌زیست و منابع طبیعی و دعوت از کارشناسان حوزه محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: جشنواره فیلم سبز با هدف ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و با حمایت هنرمندان و جلب مشارکت بیشتر مردم از 24 الی 31 اردیبهشت در مازندران برگزار می‌شود.

* دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز در نوشهر

این مسئول در بخش دیگری از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز نوشهری خبر داد و افزود: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان نوشهر دو شکارچی غیرمجاز را به همراه مقداری گوشت مرال دستگیر کردند.

مهردادی با اشاره به اینکه مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست نوشهر در ارتفاعات منطقه جنگلی «ویسر» واقع در منطقه حفاظت‌شده البرز مرکزی شمالی در گشت‌زنی و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در منطقه شدند، تصریح کرد: محیط‌‌بانان منطقه با تشخیص محل تیراندازی به محل اختفای چهار نفر شکارچی که منتظر تاریکی هوا برای فرار و حمل لاشه یک رأس مرال بودند، رسیدند که پس از درگیری و تعقیب و گریز دو نفر از شکارچیان متواری شده و دو نفر دیگر به همراه مقداری گوشت مرال دستگیر شدند.

وی ادامه داد: شکارچی‌های غیرمجاز پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی و دو شکارچی متواری نیز شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

* گشت‌های پایش نوروزی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه بازدید و پایش منظم کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در ایام تعطیلات نوروزی در استان با جدیت انجام شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره‌کل علاوه بر بازدید از مناطق و پاسگاه‌های محیط‌بانی، بیش از 50 واحد تفریحی و توریستی، صنعتی، معدنی و خدماتی را نیز مورد ارزیابی و پایش زیست‌محیطی قرار دادند.

مهردادی در پایان گفت: در این پایش‌های نوروزی با واحدهای زیست‌محیطی ضمن اخطار، برخورد لازم و قانونی صورت گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار