در جلسه ساز و کار کاهش طلاق در مازندران
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: استانداری مازندران آمادگی دارد به‌منظور کاهش طلاق در ایجاد فضای کلینیک مشاوره‌ای با همکاری دادگستری و بهزیستی فعالیت کند.
کد خبر: ۲۰۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 05 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یونسی در جلسه بررسی ساز و کارهای کاهش طلاق که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امسال در اجرای فعالیت‌های اجتماعی به‌طور ویژه به مقوله کاهش طلاق و اعتیاد در استان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار به‌دلیل بالا بودن آمار طلاق ثبت شده پایلوت طرح کاهش طلاق در استان مطرح شده‌اند، افزود: در اعتقادات مذهبی ما آمده است طلاق سبب به لرزه درآمدن زمین و آسمان می‌شود و این بلایای طبیعی بی‌ربط با این معضل اجتماعی نیست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه طلاق منجر به فروپاشی ارکان خانواده می‌شود، اضافه کرد: پدیده شوم طلاق با هم‌افزایی و هم‌عهدی دستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی مدون و مستمر باید در مازندران کاهش یابد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح کاهش طلاق در مازندران نباید دنبال راهکار مقطعی باشیم، گفت: زوجین جوان در قبل و بعد از ازدواج نیازمند آموزش هستند که طرح‌های مختلف آموزشی باید مستمر و در دراز مدت انجام شود.

یونسی بیان کرد: با توجه به برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق که ارائه شد این طرح در استان مازندران باید بومی‌سازی و متناسب با وضعیت مازندران عملیاتی شود.

وی استمرار جلسات بررسی کاهش طلاق را در شهرستان‌ها و بخش‌ها مورد تاکید قرار داد و افزود: مقرر شد هر سال پنج درصد آمار طلاق در مازندران کاهش یابد.

مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه استانداری تجربه موفقی در کاهش غرق‌شدگان داشته است، خاطرنشان کرد: در مدت دو سال 63 درصد با کاهش غرق‌شدگان در دریا مواجه بودیم که در اجرای همین فعالیت با عزم جدی آمار طلاق هم می‌تواند در استان کاهش یابد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای تحکیم بنیان خانواده آمار طلاق در استان باید کاهش یابد، تصریح کرد: استانداری مازندران آمادگی دارد به‌منظور کاهش طلاق در ایجاد فضای کلینیک مشاوره‌ای که با همکاری دادگستری و بهزیستی فعالیت می‌کنند، همکاری کند.

یونسی ادامه داد: برای کاهش معضلات اجتماعی باید حساسیت ویژه‌ای ایجاد شود و مسئولان موضوع مرتبط را در اولویت فعالیت قرار دهند تا شاهد اثرگذاری برنامه‌های پیشگیرانه با کاهش مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کارهای تبلیغی به‌منظور کاهش معضلات اجتماعی به‌ویژه طلاق  باید از ابزارهای ارتباطی نوین استفاده شود، گفت: فضای مجازی مانند تیغ دو لبه‌ای است که با آموزش و استفاده درست می‌تواند کاربردی شود برای کاهش طلاق باید از ابزار نوین رسانه‌ای در اجرای فعالیت‌های آموزش استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های مختلف استان باید برای کاهش طلاق استفاده شود، اضافه کرد: با توجه به گستردگی میزان طلاق در حال حاضر شاهد این پدیده شوم در شهرهای کوچک و کم جمعیت نیز هستیم.

این مسئول بیان کرد: مازندران دارای پیشینه فرهنگی و مذهبی است در شان این استان ولایت‌مدار نیست که شاهد افزایش آمار طلاق باشد.

یونسی با بیان اینکه وقتی قبح طلاق در جامعه شکسته شود افراد جامعه به این قضیه نگاه عادی دارند، گفت: در گذشته کسی جرات نداشت کلمه طلاق را به زبان جاری کند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع معضل طلاق باید از ظرفیت‌های مردمی و افراد متدین محلات در شهرها استفاده شود، افزود: با ایجاد هسته‌های اثرگذار در محلات که افراد متدین و خوشنام تشکیل می‌دهند می‌تواند در کاهش طلاق موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه سازمان‌های دولتی و غیردولتی در اجرای طرح ملی و کنترل پایش طلاق کمک حال استان باشند، اظهار کرد: بودجه فرهنگی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی صرف آموزش تقویت بنیان خانواده و کاهش طلاق شود.

این مسئول به نقش اثرگذار رسانه‌ها در میزان کاهش طلاق در مازندران اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها با فعالیت‌های اثرگذار خود ضریب صبوری و تحمل جوانان در زندگی مشترک را افزایش دهند.

یونسی تصریح کرد: در برخی از آمارها آمده بود 95 درصد از نوجوانان متهم به سرقت که در مراکز بازپروری نگهداری می‌شدند فرزندان طلاق بودند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در بخش پایانی سخنانش گفت: با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و استمرار اقدامات آموزشی، جامعه باید به سمت بهبودی و کاهش معضلات اجتماعی هدایت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار