معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت:استان مازندران بعد از تهران دومین استان نخبه‌پرور است و در حوزه ورزش، هنر و پرورش اندیشمندان نیز موفق به شمار می رود.
کد خبر: ۲۰۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 07 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یونسی در جلسه بررسی ساز و کارهای کاهش طلاق اظهار کرد: در سال 95 پرداختن به موضوع کاهش طلاق و اعتیاد را در دستور کار استانداری قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در معرفت دینی جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد بروز این زلزله‌های اجتماعی و در برخی موارد غیر قابل جبران در جامعه هستیم.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید با استفاده از ظرفیت استان وبا ارائه راهکارهای مستمر و درازمدت بتوانیم آمار طلاق را کاهش دهیم، تصریح کرد:باید تلاش کنیم روح عشق، محبت و مودت زوج‌ها افزایش یافته و همان سنت قدیمی که زن با چادر سپید می‌آید و با کفن سپید می‌رود احیا شود.

وی ادامه داد: باید در جلسات برای بومی‌سازی دستورالعمل‌های کاهش طلاق تلاش کنیم و فرمانداران جلساتی را در این موضوع برگزار کنند و استانداری هم مصوبات جلسات خود را به فرمانداران ارائه دهد.

یونسی با اشاره به تجربه موفق کاهش غریق در مازندران، اظهار کرد: باید از این تجربه‌ها بهره ببریم و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان در کاهش طلاق و در راستای تحکیم بنیان خانواده گام موثری برداریم.

وی درباره پیشنهاد نماینده دادگستری مازندران مبنی بر راه‌اندازی کلینیک مشاوره برای زوج‌هایی که به دنبال طلاق هستند، گفت: استانداری آمادگی دارد با رهن یک ساختمان فضا را برای دستگاه‌هایی که می‌توانند در این کلینیک موثر باشند را مهیا کند.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی همچون شمشیر دولبه است و می‌توان از آن بهره مثبت برد و دستگاه‌ها باید از این شبکه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های موجود کمال بهره را ببرند.

وی افزود: امروز قبح طلاق در حال شکستن است و باید بر اساس تقسیم بندی شهردار‌ی هاهسته‌های مردمی به محور مسجد برای کاهش طلاق بهره ببریم.

یونسی تصریح کرد: اگر مدت زمانی طلاق افزایش یابد و تمامی پرونده‌ها برای ارایه مشاوره به بهزیستی ارسال شود در کنترل و کاهش طلاق نیز موثر است.

وی اظهار کرد: باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بخشی از بودجه فرهنگی را صرف آسیب کاهش طلاق در سازمان خود قرار دهند.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: استان مازندران بعد از تهران دومین استان نخبه‌پرور است و در حوزه ورزش، هنر و پرورش اندیشمندان نیز موفق بوده و شایسته نیست آمار طلاق در این استان رو به افزایش باشد.

یونسی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در افزایش ضریب تحمل زوج‌ها دارند و متاسفانه شیوه‌های آموزش کلاسیک به مسائل و بنیان خانواده کمتر پرداخته است.

وی در پایان با بیان اینکه 95 درصد از فرزندانی که در مرحله بازپروری قرار دارند، از فرزندان طلاق هستند، افزود: میزان طلاق و ناسازگاری در ازدواج دوم بیشتر از ازدواج نخست است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار