رئیس دادگستری شهرستان نور
رئیس دادگستری شهرستان نور گفت: سود بانکی 28 درصدی اجازه رفتن به سمت تولید را به افراد نمی‌دهد.
کد خبر: ۲۱۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 12 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد آقایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار کرد: سودهای بالای بانکی سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران را به سمت خرید و فروش املاک برده است، چون سودآوری خوب داشته و با افزایش قیمت سالانه، ملک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: سود 28 درصدی بانکی به تولیدکننده امکان داشتن سرمایه در گردش را نمی‌دهد، بنابراین تولیدکننده دست بسته و بدهکار، توان تولید را ندارد و نه تنها به سمت تولید و خوابیدن ثروت خود نمی‌رود بلکه در بازار معاملات ملکی سرمایه‌گذاری می‌کند تا سود کافی و زودبازده داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور، تصریح کرد: جنگل، دریا، ساحل، دشت و مواهب فراوان خدادادی را در منطقه داریم که اگر بخواهیم درست استفاده کنیم و بهره‌برداری مناسب شود، اقتصاد مقاومتی را با افزایش توان اقتصادی مردم منطقه، ایجاد اشتغال و تولید محقق کرده‌ایم.

رئیس دادگستری نور اضافه کرد: اراضی بالادست شهرستان مستعد پرورش گیاهان دارویی است که خود ظرفیت بالایی محسوب می‌شود، چنانچه اگر کشاورز دارای دانش کار پرورش گیاهان دارویی حمایت شود، همراه با ایجاد اشتغال و فعال شدن چرخه تولید در واقع به اقتصاد مقاومتی کمک شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، به مشکلات فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از بعضی از مشکلات و معضلات باید از ابتدا فرهنگ‌سازی صورت گیرد و در برخی موارد ممنوعیت ایجاد کرد.

نماینده روسای دانشگاه‌ها در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور در این جلسه از فراخوان عمومی و برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در آذر ماه سال جاری خبر داد و افزود: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید ابتدا از خود و ادارات شروع کرد و دستورالعمل صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ادارات ابلاغ و پیگیری شود.

صدرالدین متولی، پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام، آموزش کشاورزی ارگانیک و بدون استفاده از سموم که با صرف هزینه ارزی باید وارد کشور شود، عرضه محصولات، تولیدات و اختراعات افرادی که در این عرصه‌ها فعالیت دارند ولی توان ارائه به بازار و عرضه عمومی ندارند را از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای مصوبات جلسه پایانی سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر دانشگاه برنامه خاص خود را در دانشگاه متبوع اجرا می‌کند، جلساتی هم با روسای دانشگاه‌های شهرستان برگزار و مقرر شد، مشارکت دانشجویان در امور فرهنگی افزایش پیدا کند و به نوعی خود با نظارت بیشتر متولی امورات فرهنگی باشند که قطعا تاثیرگذار است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور گفت: در این جلسات بر عفاف و حجاب دانشجویان و کارکنان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه مد و لباس اسلامی، جلوگیری از اردوهای مختلط دانشجویی و برگزاری همایش عفاف و حجاب همراه با مسابقه مقاله‌نویسی و اهدای جوایز ارزنده به مقالات برتر تاکید شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار