آیت‌الله توکل
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر بروزرسانی اجاره‌نامه موقوفات تاکید کرد و گفت: همه باید نسبت به موقوفات حساس باشند.
کد خبر: ۲۱۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 26 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مدیران اوقاف مازندران با آیت‌الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

آیت‌الله توکل در این دیدار اظهار کرد: اگر به نیت واقفان عمل شود در واقع امانتداری انجام شد اما اگر به نیت موقوفه عمل نشود در حقیقت به آن خیانت شده است.

وی وقف و موقوفات را یک مقوله با برکت و ثمرات ارزشمند برشمرد و افزود: نگهداری از موقوفات و اجرای نیت دارای مسئولیت سنگینی است و متولیان موقوفات در این حوزه وظیفه حساسی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسئله وقف بسیار دقیق است و متدینان باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند و عمل کنند، اضافه کرد: نیات موقوفات باید در راستای وقف‌نامه و نظر واقف اجرا شود.

توکل بر ثبت وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید کرد و گفت: در اجرای نیت واقف باید به مهم‌ترین مصداق‌های وقف‌نامه عمل شود.

وی تصریح کرد: تشخیص اجرای نیات واقفان طبق نیاز روز جامعه بر عهده مسئولان اوقاف است که باید به‌دنبال این اهم بپردازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها باید تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف صورت گیرد، ادامه داد: با اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مختلف، اجرای کار فرهنگی، بیان مسئله و احکام وقف در رسانه‌ها زیبایی‌های وقف بیان شود و این امر مردم را به امر وقف جدید جذب می‌کند.

توکل بر بروزرسانی اجاره‌نامه موقوفات تاکید کرد و گفت: کار در مجموعه اوقاف باید در راه خدا و نیت خالص باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار