عضو مجلس خبرگان رهبری
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آگاهی از دستاوردهای برجام حق مسلم مردم است.
کد خبر: ۲۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 16 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله علی معلمی با بیان اینکه آگاهی از دستاوردهای برجام حق مسلم مردم است، اظهار کرد: کسانی که می‌گویند برجام دستاوردهایی داشته است که اگر منتشر شود خیلی‌ها شرمنده می‌شوند، دچار توهم مالیخولیایی شده‎اند، برجام دستاورد محرمانه‌ای ندارد که تا به‌حال ارائه نشده باشد و هنوز نیز باعث برداشته شدن تحریم‌ها نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم برجام این بود که حداقل 3 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شد، اضافه کرد: این در حالی است که اگر هزینه سفرهای مذاکره‌کنندگان برآورد شود، طبعاً از مرز 3 میلیارد دلار هم می‎گذرد.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: بعد از توافقات هسته‌ای، ما از غنی‌سازی 20 درصد به زیر سه درصد تنزل پیدا کرده‌ایم و این خسارت بزرگ با هیچ چیزی جایگزین نمی‌شود و جای شرمندگی و تأسف دارد.

معلمی بیان کرد: اینکه برخی‌ها می‌گویند مذاکره و برجام دستاورد بزرگی داشت، درست نیست چرا که با حرف زدن نمی‌شود نتیجه را بزرگ کرد، بلکه ماحصل عمل باید ملموس باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، کشور از بیکاری رنج می‌برد و جوانان مشکل مالی برای ازدواج دارند، تصریح کرد: دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا به امروز، سه سال از مذاکرات هسته‌ای گذشته است و ابتدای کار شعار و ادعا این بود که بعد از گذشت 3 ماه از اجرای توافقنامه همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها برداشته می‌شود، اشتغال رونق پیدا می‌کند و صدها شعار دیگر اما تا به امروز اتفاق خاصی رخ نداده است.

معلمی با بیان اینکه فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی  و بر اساس فهم خود این حرف را می‌زنم، اظهار کرد: معتقدم ملت انقلابی، شهید داده و زجر کشیدن ایران، توقع صداقت و کار از هر دولتی را دارند و این توقع به حقی است.

وی در پایان با عنوان اینکه هر دولتی که برای مردم خدمت، رفاه و اشتغال ایجاد کند دستش را می‌بوسیم و ملت نیز دعاگوی آنها هستند، گفت: دولتمردان ما باید بدانند که خدمت کردن تنها به حرف و شعار نیست و باید در عمل به اثبات برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار