رئیس جهاد کشاورزی قائم‌شهر
رئیس جهاد کشاورزی قائم‌شهرگفت:قائم‌شهر سالانه در حدود 5.2 میلیون تن نیاز مرکبات مصرفی کشور را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۲۳۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، فرزین فرهادی در نشست تنظیم بازار قائم‌شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و به دنبال راه‌اندازی بازارچه های ضافت برای فروش محصولات هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ماست‌بندها در قائم‌شهر، به ترجیع بند تبدیل شد، افزود: مغازه های ماست بندی فاقد مجوز در قائم‌شهر همیشه با مشکل روبه‌رو است و اگر اصناف با مجوز زیر ۸۵ متر مغازه مشکل دارد همه این مغازه‌ها را پلمپ کند و یا اگر می تواند مجوز ماست‌بندی را با کاهش مساحت و در سطح حدود ۴۰ متر مجوز دهد این کار را انجام دهد.

رئیس جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به آغاز فصل گرما و فساد پذیر بودن شیر، تصریح کرد: با حفظ حرمت تولیدکننده و مصرف کننده برای سلامت بازار، دامپزشکی نظارت داشته باشد و شیرها از طریق وسایل یخچال‌دار با کیفیت تحویل داده شود.

فرهادی با اشاره به فعالیت‌های زنان روستایی که همگام با جامعه در حال تلاش هستند، گفت: برای حمایت از صندوق خرد زنان روستایی مصوب شد تا بازارچه‌های فروش دائمی در مسیر روستا ایجاد شود که در این زمینه روستای ری کنده و بیشه سر اعلام آمادگی کردند تا کشاورزان تنها محصولات روستای خود را به فروش برسانند.

وی همچنین درباره مرکبات با بیان اینکه استان مازندران به تنهایی این قابلیت را دارد تا نیاز مرکبات کشور را تأمین کند، یادآور شد: قائم‌شهر سالانه در حدود 5.2 میلیون تن نیاز مرکبات مصرفی کشور را تأمین می‌کند.

فرهادی افزود: راهکار مناسب برای تولید مرکبات این است که تولید را در واحد سطح افزایش دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی قائم‌شهر اظهار کرد: قیمت پرتقال ترکیه‌ای که وارد کشور می‌شود هزار و 200 تومان است اما باغداران مازندران چون عملکرد نامناسب از باغ‌ها دارند قیمت تمام شده آن افرایش می‌یابد.

فرهادی گفت: میزان برداشت مرکبات در واحد سطح در جهان حدود ۴۰ تا ۵۰ تن است اما در کشور ایران ۲۰ تن در هکتار برداشت می‌شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار