کد خبر: ۲۴۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 09 June 2016
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: واردات بی‌رویه کالا به آتش کشیدن بنیه اقتصادی داخل است و به همان نسبتی که کالاهای مشابه داخلی از خارج وارد می‌شود، تولیدات داخلی از رونق افتاده و در نتیجه کارخانجات تولید کننده در داخل تعطیل شده و بیکاری رواج پیدا می‌کند.

تابناک مازندران/ آیت‌الله علی معلمی به شروع کار نمایندگان مردم در خانه ملت اشاره و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید برای دولت برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کند و به دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی راه کار ارائه دهد.

*قانون قوی برای جلوگیری از واردات غیرضروری

وی افزود:به اعتقاد من، بهترین خدمت برای ملت، به‌کار‌گیری شیوه‌های مناسب تقویت اقتصاد مقاومتی و درآمدن از وابستگی به بیگانگان است.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر خاطر نشان کرد: برای رونق تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاها باید قانون مناسب‌تری داشته باشیم و همه این‌ها بر عهده مجلس و نمایندگان ملت است.

* نمایندگان مجلس، وکیل ملت هستند

معلمی با بیان اینکه نمایندگان باید به دولت کمک کنند و یار و یاور آن باشند تصریح کرد: نمایندگان مجلس در درجه نخست باید حامی منافع ملت، مصلحت نظام و جامعه باشند و در برابر پیشنهاد‌های دولت چشم و گوش بسته عمل نکنند چرا که در آن‌ صورت آنها به وکیل‌الدوله تعبیر می‌شوند در حالی که نمایندگان وکیل ملت هستند.

وی در ادامه گریزی به مسئله برجام زد و گفت: در قضیه برجام با آنکه مقام معظم رهبری تصریح فرمودند که به این قضیه خوشبین نیستند و آن‌ را اتمام حجت خواندند.

*طرف مقابل به‌دنبال بهانه‌گیری است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خود کارشناسان انرژی هسته‌ای اذعان دارند که ایران به وظایف خود عمل کرده و نسبت به اجرای تعهداتش پایبند است اما طرف مقابل همچنان نسبت به اجرای تعهداتش به‌دنبال بهانه‌گیری است و بحث موشکی را که در مذاکرات هسته ای وجود نداشت را پیش کشید.

معلمی با بیان اینکه برجام، نتیجه مذاکرات هسته‌ای شده است و باید طرفین ملزم به اجراء آن باشند ولی یک‌طرفه اجرا شده و این خسارتی برای ملت است و مجلس و نمایندگان مجلس می توانند با موضع‌گیری قاطع خود و تصمیم مقرراتی برای دولت، از این خسارت جلوگیری کند.

*اهتمام برای مصرف کالاهای داخلی

امام جمعه قائم‌شهر به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حل رکود اقتصادی از طریق رونق بخشیدن به تولیدات داخلی کشور اشاره کرد و گفت: واردات بی‌رویه کالا به آتش کشیدن بنیه اقتصادی داخل است و به همان نسبتی که کالاهای مشابه داخلی از خارج وارد می‌شود، تولیدات داخلی از رونق افتاده و در نتیجه کارخانجات تولید کننده در داخل تعطیل شده و بیکاری رواج پیدا می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه وارد کردن کالاهای غیرضروری، معضل جدی برای هر کشور و هر جامعه است، گفت: دولت باید در این راه مصمم باشد و از ورود کالاهای غیرضروری جلوگیری کند، از آن سو، جامعه هم باید برای مصرف کالاهای داخلی اهتمام داشته باشند تا با کمک هم تقویت بنیه کار و رونق اقتصاد در داخل اتفاق بی‌افتد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار