کد خبر: ۲۴۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 12 June 2016

ششمین پاسگاه محیط‎بانی پناهگاه حیات وحش میانکاله با حضور مدیرکل محیط زیست مازندران، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، ششمین پاسگاه محیط‎بانی پناهگاه حیات وحش میانکاله عصر امروز در ضلع جنوبی خلیج بین‌المللی میانکاله افتتاح شد.

این مراسم برای روز پنج‎شنبه هفته گذشته و سپس روز گذشته تدارک دیده شده بود اما به دلیل ترافیک کاری مدیرکل محیط زیست مازندران و بارندگی شدید در این منطقه، به عصر امروز موکول و با حضور مدیرکل محیط زیست مازندران و هئیت همراه، فرماندار، رئیس اداره محیط زیست بهشهر و جمعی دیگر از مسؤولان و کارشناسان محیط زیست برگزار شد.

پناهگاه حیات وحش میانکاله به وسعت 68 هزار و 800 هکتار، دارای پنج پاسگاه محیط‌بانی بود که به دلیل حساسیت تالاب بین‎المللی میانکاله، در ضلع جنوبی این خلیج که احتمال ورود غیرمجاز شکارچیان در آن می‎رفت؛ ششمین پاسگاه محیط‎بانی به‎نام شهید یحیی شاهکوه‎محلی رئیس سابق اداره محیط زیست بهشهر مزین شده است.

برگزاری همایش زیست‌محیطی در میانکاله با تأکید بر بیان مشکلات و تهدیدات محیط زیست و نقش تشکل‌های زیست‎محیطی در آگاهی رساندن به جامعه با حضور دوست‌داران میراث فرهنگی، محیط زیست طبیعی و انجمن‌های زیست‎محیطی زاغمرز و بهشهر، پاکسازی دو کیلومتر از ساحل میانکاله و بازدید از سیمای طبیعی این ذخیرگاه زیست‎کره نیز از دیگر برنامه‎های انجام‎شده به مناسبت هفته محیط زیست در بهشهر بود.

به گفته زمان رضااحمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، ساختمان پاسگاه محیط‌بانی شهید شاهکوه‌محلی با هزینه 60 میلیون تومان از منابع داخلی اداره‎کل حفاظت محیط زیست مازندران به وسعت 55 متر مربع افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار