نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: نگران این هستیم که موضوع حقوق‌های نجومی مشمول مرور زمان شود، البته افکار عمومی هرگز اجازه نخواهد داد این مسأله فراموش شود.
کد خبر: ۲۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 17 July 2016

محمد دامادی درباره دریافت حقوق‌های نجومی برخی مدیران اظهار کرد: اصل این کار که برخی مدیران خودشان مصوب کردند و حقوق‌های میلیونی گرفتند کاری بسیار غلط و رفتاری شنیع بوده که هیچ‌گونه جای دفاعی را به جا نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری این موضوع پیگیری و حتماً عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: نگران این هستیم که این موضوع مشمول مرور زمان شده و به فراموشی سپرده شود، البته افکار عمومی هرگز اجازه نخواهد داد این مسأله فراموش شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با این موضوع به صورت جدی برخورد شود تا شاهد تکرار این مسائل نباشیم، اضافه کرد: یک قسمت این موضوع به مجلس برمی‌گردد که باید حتماً قوه نظارتی را قوی‌تر کنیم، حتی اعتقاد دارم گروهی را به بحث نظارت اختصاص دهیم.

دامادی با اعلام اینکه مشکلات زیادی در هیأت مدیره‌های شرکت‌ها داریم، اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که افراد ناکارآمد یا افراد چندشغله که جاهای مختلف درگیر هستند و اصلاً فرصت ندارند در هیأت مدیره شرکت‌ها قرار می‌گیرند در برخی موارد حقوق دریافت می‌کنند در برخی موارد علاوه بر دریافت حقوق تنها نام آنان روی شرکت‌ها است که این غلط است و کشور آسیب می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هیأت مدیره‌ها تقویت شود و از لابی‌های سیاسی فاصله بگیریم و تمامی این مسائل براساس کارآمد بودن ترسیم شود، بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود دارد، رفع می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی موارد این شرکت‌ها و هیأت مدیره شرکت‌ها مربوط به افراد ورشکسته سیاسی است که جایگاه ندارند و تنها برای اینکه جایگاهی در نظر گرفته شود، آنها را به این سمت هدایت می‌کنیم که این خود خسارت وارد می‌کند.

دامادی با عنوان اینکه بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی دولتی با همه امکانات خوبی که دارند ورشکسته می‌شوند، اظهار کرد: اینها همه معلول سوءمدیریت است که اگر توسط نهادهایی از جمله بازرسی، دیوان محاسبات کارآمدی افراد بررسی شود به نقاط بهتری می‌رسیم.

وی با تأکید بر اینکه در بحث حقوق‌های نجومی حتماً باید برخورد انجام شود، افزود: مدیری تخلف کرده، استعفا می‌دهد و تمام می‌شود که این سیاست غلط است، حتی اگر پول‌ها برگردانده شوند باز هم باید بررسی شده و دستگاه قضایی فرد را احضار کند تا این مسأله تکرار نشود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: زمانی دارد این قبیل کارها انجام می‌شود که 6 میلیون جوان تحصیل‌کرده بیکار در کشور داریم و پروژه‌های بسیاری ناتمام است و می‌گوییم اعتبار نداریم، باید کارآمدی سیستم را بالا ببریم که البته در این صورت موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار