کد خبر: ۲۶۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 23 July 2016
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات 1204نفر در ساحل مازندران در دو ماه گذشته خرداد و تیر95 خبرداد.

به گزارش ایسنا مازندران، مجتبی اکبری گفت: نجاتگران و ناجیان غریق مستقر در ساحل استان، موهبت زندگی به عنوان بزرگترین هدیه الهی بار دیگر به 1204 نفر از نجات یافتگان امواج سهمگین خزر اهداء شد که اشک شوق و  لبخند رضایت خانواده های این هموطنان، ثمره ارزشمند تلاش خستگی ناپذیر نجاتگران  هلال احمر بوده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران، مهمترین برنامه عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در تابستان 95 است، افزود: ارائه خدمات امدادی موردنیاز سرپایی به 3064 نفر از مراجعین به پایگاه ها و پست های ساحلی و انتقال 52 مصدوم و غریق به مراکز درمانی از دیگر خدمات ارائه شده هلال احمر استان در سواحل بوده است.

اکبری گفت: به منظور اجرای عملیات کاهش غریق در سواحل استان از اول خرداد تا کنون بیش از  49هزار نفر روز نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری486دستگاه روز آمبولانس، 1818دستگاه روز موتورسیکلت،163 فروند روز قایق نجات، 235 فروند روز جت اسکی، 20دستگاه روز خودروی نجات آرگو و 35 دستگاه روز خودروی پشتیبانی مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه لبخند دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای جمعیت هلال احمر می شود افزود: تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

 اکبری تصریح کرد؛ امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران 350 نقطه حادثه خیز که در سال های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند که آثار زیانبار روانی، اجتماعی و اقتصادی آن کاملا مشهود است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه همه این 350 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح های دریا قرار دارند، تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

اکبری افزود: درخواست ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه خیز خودداری کنند.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار