کد خبر: ۲۶۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 25 July 2016
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای پژوهشی در دستگاه ها به صورت موازی انجام می شود که بسیاری با شرح وظایف و تکالیف دستگاه ها همگام نیست، گفت: پژوهش هم در کشور در تصمیم گیری ها جایگاه ویژه ای ندارد از این رو مظلومیت دستگاه های و نهاد های پژوهشی امری جدید نیست.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس از جهاد دانشگاهی واحد مازندران و خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران بازدید کرد.

سید محمد حسینی رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در این نشست گزارشی از فعالیت های جهاد دانشگاهی واحد مازندران را اعلام کرد و گفت: عدم بهره مندی جهاد دانشگاهی از بودجه استانی، نگاه رقابتی دستگاه های اجرایی به جهاد دانشگاهی و عدم استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این واحد در مازندران از جمله مسایل پیش روی این واحد است.

به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس نیز با تاکید بر اینکه درباره جهاد دانشگاهی نسبت به آن نظر مساعد دارم و بارها هم از جهاد بازدید داشتیم، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید از جهاد دانشگاهی استفاده کنند، جهاد دانشگاهی نیز برای شناساندن خود به دستگاه ها  تلاش ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای پژوهشی در دستگاه ها به صورت موازی انجام می شود که بسیاری با شرح وظایف و تکالیف دستگاه ها همگام نیست، گفت: پژوهش هم در کشور در تصمیم گیری ها جایگاه ویژه ای ندارد از این رو مظلومیت دستگاه های و نهاد های پژوهشی امری جدید نیست.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه برخی مسایل بزرگ نمایی می شود که باید به دنبال واقعیت بود، با اشاره به اینکه درباره حقوق های نجومی جوسازی شده است، تصریح کرد: بسیاری از حقوق مدیران در اختیار خودشان نیست و افزایش حقوق ها از مرکز به دستگاه ها ابلاغ می شود.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه برخی حقوق ها جایگاه خاص دارند و از مراجع تصمیم گیری ابلاغ می شود، افزود: مثلا مرجع بانک ها هیات مدیره است و مجمع عمومی که بالاتر است براساس قانون نیم درصد از درآمد و سود را میان هیات مدیره توزیع می کند.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه در این فیش ها افرادی بودند که سواستفاده کردند و با آنها برخورد شد، اظهار کرد: اگر مدیری چون درآمد دارد حقوق خوب می گیرد با سایر دستگاه ها که از بودجه استفاده می کنند تفاوت دارد؛ آن مدیر باید پاداش این درآمدزایی را دریافت کند و نمی توان انتظار داشت مانند افراد عادی درآمد کسب کند.

وی با بیان اینکه دریافت حقوق زیاد برخی مدیران به این معنی نیست که همه مدیران را زیر سوال ببریم، گفت: پنج مجموعه نظارتی در دستگاه های اجرایی نظارت بر پرداخت ها و هزینه ها دارند و برخی بانک ها نیز معاونت های بازرسی دارند در حالی این جنجال شروع شد که ریشه برخی فیش ها به دولت قبلی باز می گردد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: مدیری که کار می کند و در سیستم اقتصادی کشور موثر است باید توجه ویژه ای به وی داشت؛ مدیری که قرار است ده ها میلیارد تومان درآمد داشته باشد نباید مانند یک کارمند ساده حقوق بگیرد.

 

 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار