کد خبر: ۲۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 27 April 2015
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره خیران کتابخانه‌ساز استان در بابلسر مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عبدالحسین باقری لاجیمی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: خیران کتابخانه ساز مازندران به منظور فراهم کردن بسترهای مناسب توسعه فضاهای کتابخانه ای پنج شنبه گردهم می‌آیند.

وی افزود: ایجاد فضای تعاون، همدلی و همفکری در زمینه توسعه فضای کتابخانه ای از اهداف برپایی این همایش است.

باقری با بیان اینکه در این همایش مراسم گلریزان نیز برگزار می‌شود، افزود: در هر شهرستان با کمک خیران شهرستانی, برنامه‌ریزی در ساخت فضای کتابخانه ای انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پایین بودن سرانه فضلی کتابخانه از دغدغه‌های فرهنگی مازندران بوده و ایجاد فضای رقابتی می‌تواند در توسعه فضای مطالعه در استان تاثیرگذار باشد.

باقری با اشاره به 50 طرح در دست اجرا در این اداره, تصریح کرد: 105 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی مازندران هستند و مازندران در این زمینه رتبه هشتم کشوری را دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: از این تعداد 13 طرح در حوزه شهری است.

وی با اشاره به نیازمندی مازندران در افزایش فضای کتابخانه ای, بیان کرد: توجه به توسعه فضای کتابخانه ای روستا از برنامه‌های اساسی اداره کل کتابخانه‌های مازندران است.

باقری گفت: 27 هزار متر مربع عملیات اجرایی وجود دارد که از سال 91 عملیات ساخت آن آغاز شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران ابراز امیدواری کرد: 5 طرح با زیربنای هزار و 600 متر امسال راه اندازی می‌شود.

باقری افزود:برای این طرح‌ها تاکنون  7 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه فضای سرانه هر فرد مازنی در بهره‌مندی از فضای کتابخانه ای هم اکنون یک متر و50 سانتیمتر است, تصریح کرد:امیدواریم در افق هزار و 404 این به 3 متر مربع برسد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار