جشن آغاز سال تحصیلی ۵۲۰ هزار دانش آموز مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 24 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، مراسم آغاز سال تحصیلی دانش آموزان مازندران صبح امروز با حضور استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولان استانی و شهرستانی در هنرستان کاردانش مهر سبز بابل برگزار شد.
 
سید علی قاسمی تروجنی در این مراسم با اشاره به اینکه مازندران مهد علم آموزی و تربیت آفرینی است، اظهار داشت: تمامی شرایط برای تعلیم و تربیت با نشاط در استان فراهم شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال  امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: 520 هزار دانش آموز به همراه 42 هزار فرهنگی استان، آغاز سال تحصیلی را در 43 هزار واحد آموزشی مازندران آغاز کردند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه تزکیه نفس و تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس دنبال می‌شود، تصریح کرد: به دنبال جامعه‌ای آرمانی، سرشار از تعلیم و تربیت انسانی و اسلامی هستیم.
 
قاسمی با بیان اینکه اکثر مدارس مازندران زیباسازی و نوسازی شده است، افزود: بخش اعظمی از مدارس مازندران تک شیفته شده و ساعات عصر مدارس برای فعالیت‌های فوق برنامه و آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
 
تبدیل مدارس مازندران به مراکز حرفه آموزی و مهارت آفرینی
 
ربیع فلاح جلودار  نیز در سخنانی با بیان اینکه تعلیم و تربیت پویا و شکوفا لازمه توسعه پایدار است، گفت: دولت یازدهم سعی کرده در راستای تقویت و تعالی آموزشی گام‌های هدفمندی بردارد.
 
وی با اشاره به اینکه مازندران دارای استعدادهای بالقوه آموزشی و تربیتی بسیاری است، افزود: باید مدارس استان به مراکز مهارت آموزی و حرفه آفرینی تبدیل شود.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه طرح پرسش مهر ریاست جمهوری اقدامی مطلوب در راستای تقویت روحیه مشارکت بین دانش آموزان است، تصریح کرد: آموزش و پرورش پویا و نوین جامعه‌ای را از گزند حوادث اجتماعی دور می‌کند.
 
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار