کد خبر: ۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 03 May 2015
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش معلمان در توسعه اجتماعی و فرهنگی استان، گفت: پارلمان فرهنگیان در مازندران ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید علی قاسمی ‌ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان استانی و شهرستانی مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله با تبریک  به مناسبت هفته معلم، اظهار داشت: معلمان بیشترین نقش را در استحکام پایه‌های فرهنگی کشور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: معلمان و مربیان، نقش ارزنده و بسزایی در تحقق استعدادهای بالقوه دانش آموزان و آینده‌سازان  دارند.

به گفته وی، در سال 93، آزمایشگاه نانو فناوری برای نخستین بار در شهرستان نور برای مقطع دوم متوسطه به بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک در 2 شهرستان دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسمی افزود: دانش آموزان مازندرانی توانستند امسال در مسابقات رباتیک دانش آموزی مقام برتر کشور را کسب کنند و به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی حضور یابند. آموزش و پرورش با علم آموزی خود در عرصه  آموزش و فرهنگ، حیات یک جامعه را تضمین می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: مازندران توانست سال گذشته مقام دوم کنکور سراسری را کسب کند.

وی با تاکید بر ایجاد پارلمان فرهنگیان در استان، گفت: باید با توسعه مشارکت‌های استانی معلمان در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور داشته باشند و نقش‌آفرینی کنند.

قاسمی گفت: در گذشته سهم آموزش و پرورش از عتبارات عمرانی استان، حدود 4 درصد بوده اما سال گذشته به  بیش از 6 درصد رسید.

در این مراسم، 626 معلم شهرستانی،28 معلم نمونه استانی  و 3 معلم نمونه کشوری تقدیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار