ریشه مشکل از سال 46 قبل؛
این احکام بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی صادر و در مناطق مزگا و روستای حمزه ده سفلی از توابع بخش مرکزی اجرا شده است.
کد خبر: ۳۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 07 May 2015
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر از اجرای احکام پیشگیری از تغییر کاربری 11 هکتار زمین جنگلی شهرستان نوشهر خبر داد.
به گزارش تابناک، محمد رضا رضوی زاده از اجرای احکام پیشگیری از تغییر کاربری 11 هکتار زمین جنگلی شهرستان نوشهر خبر داد و افزود: این احکام بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی صادر و در مناطق مزگا و روستای حمزه ده سفلی از توابع بخش مرکزی اجرا شده است.

وی ادامه داد: اجرای این احکام همسو با بخشنامه ابلاغی اخیر دولت به نهادهای متولی حفظ کاربری زمین های جنگلی و جلگه ای که دارای قابلیت کاربری کشاورزی بوده، صورت گرفته است.

رضوی زاده اظهار کرد: طبق این بخشنامه عوامل اجرایی احکام قلع و قمع می توانند پس از اعلام جرم علیه متخلفان و بدون تشکیل پرونده نسبت به پیشگیری از تغییر کاربری زمین های جنگلی و جلگه ای و کشاورزی اقدام کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر، در اختیار داشتن به موقع امکانات و تجهیزات و نیز همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط را اقدامی موثر برای شتاب بخشی در روند اجرای احکام قضایی جلوگیری از تغییر کاربری زمین ها دانست.

وی بابیان اینکه تفکیک زمین و ساخت و سازهای غیر مجاز از جمله معضلات استان های شمالی به خصوص مازندران است گفت: این مشکل در قطعات 10 هکتاری متعلق به منابع طبیعی در غرب مازندران که شکلی جدی تر و از نظر قانونی اهمیت بیشتری دارد، به مشکلی پیچیده و دامنه دار تبدیل شده است.

رضوی زاده گفت: ریشه این مشکل از سال 46 است که 953 قطعه از زمین های 10 هکتاری غرب مازندران به نزدیکان حکومت پهلوی واگذار شد.

رضوی زاده افزود: هدف از این کار تعیین مرز دائم جنگل ها، کم کردن مشکلات حفاظت از زمین های جنگلی جلگه ای، بهره برداری بهینه از زمین های موجود، ایجاد درآمد برای منابع طبیعی از طریق اجاره و فروش، ازدیاد تولیدات کشاورزی، ایجاد کار برای دامداران سنتی و جنگل نشینان و بهره برداری از درختان در زمین های جنگلی جلگه ای است که در عمل محقق نشده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر از مردم ومسوولین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست در صورت هرگونه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی موضوع را به صورت تلفنی و یا حضوری به جهاد کشاورزی نوشهر و مسوولین مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار