دیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
وی با اعلام اینکه تعداد پروژه های نیمه کاره آموزش و پرورش استان مازندران ۲۰۰پروژه می باشد، اذعان داشت: عمر برخی از این پروژه ها ۱۲سال می گذرد اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم تا کنون از این پروژه ها بهره برداری کنیم...
کد خبر: ۳۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 08 May 2015
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش اعتماد مردم است گفت:در مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه هستیم.
به گزارش تابناک سید علی قاسمی با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به دانایی عقل و تربیت شخیصت انسانها بپردازیم، گفت: انسان بدون عقل و اندیشه نمی تواند به رشد و تعالی دست یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استان مازندران دارای بیش از نیم میلیون فراگیر است، افزود: از این تعداد ۴۶۰هزار دانش آموز، ۴۲هزار نوآموز، ۱۱هزار دانش آموز بزرگسال، ۱۲هزار سواد آموز و مابقی در آموزش از راه دور تحصیل می کنند.

قاسمی تعداد مدارس دولتی استان مازندران را سه هزار و ۸۰۰مدرسه با بیش از ۲۰ هزار کلاس درس عنوان کرد و افزود: ۱۵درصد از دانش آموزان ما نیز در ۵۰۰مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

وی با اعلام اینکه تعداد پروژه های نیمه کاره آموزش و پرورش استان مازندران ۲۰۰پروژه می باشد، اذعان داشت: عمر برخی از این پروژه ها ۱۲سال می گذرد اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم تا کنون از این پروژه ها بهره برداری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ آموزش و پرورش اعتماد مردم به این سیستم است، گفت: خیران آموزش و پرورش تا کنون ۷۰۰پروژه آموزشی احداث و تعهد خیران مدرسه ساز از زمان تاسیس تا کنون ۲۹۰میلیارد تومان بود که تا کنون ۲۳۰میلیارد تومان محقق شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران در جذب خیران رتبه دوم کشور را داراست، بیان کرد: آموزش و پرورش استان مازندران ۴۱هزار نفر نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۲۶هزار نفر معلم هستند و در دوره های آموزش ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی حرفه ای و استثنایی ساماندهی شده اند.

قاسمی داشتن نیروی مازاد در آموزش متوسطه را از مهم ترین چالش آموزشی استان دانست و تصریح کرد: استقرار پایه نهم ابتدایی چالش دیگر ماست و در آینده در سازماندهی دانش آموزان، فضا، تجهیزات و معلمان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در غرب استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، اذعان داشت: تامین معلم ابتدایی برای اکثر شهرها از مهم ترین مشکلات ما در این استان می باشد.

قاسمی با بیان اینکه تمام تلاش ما اصلاح ساختار آموزشی است، بیان کرد: افزایش بودجه آموزش و پرورش، کاهش استفاده از نیروهای حق التدریس، داشتن اهداف بلند مدت و هدایت تحصیلی دانش آموزان از مهم ترین برنامه های ما در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توانمندسازی معلمان، آموزش نیروی انسانی، اقدام به تاسیس مراکز صلاحیت حرفه ای، تاسیس انجمن معلمان، ارتقای توانمندی معلمان و کیفیت آموزشی را از دیگر برنامه این سازمان دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار