به گزارش تابناک سوم اردیبهشت ماه امسال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اجرای طرح ضربتی جمع آوری قلیان در هفته دوم اردیبهشت خبر داد. خبری که نه تنها اقدامی درباره آن نشد، بلکه فعالیت قلیان سراها همچنان در استان مازندران تداوم دارد و ظاهراً برنامه‌ای برای آن قرار نیست اجرا شود و متولیان امر ظاهراً برای اجرای این طرح با موانع و مشکلاتی مواجه هستند.
کد خبر: ۴۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 08 June 2015

عرضه قلیان به حدی در مازندران عادی شده است که شاهد استفاده پدر و پسر، پدر و دختر، دختر و مادر و حتی کودکان زیر سن قانونی هستیم.در استان مازندران نیروی انتظامی یک بار طرح جامع آوری قلیان را با همکاری دادگستری استان مازندران در دستور کار قرار داده بود و ظاهراً هم در اجرای طرح موفق شده بود.


در طرحی که نیروی انتظامی در دستور کار قرار داد، فعالیت قلیان سراها در استان مازندران حدود یک ماه به صورت کلی تعطیل شده بود، اما با عدم همراهی برخی ادارات و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس، اجرای این طرح در مناطق مرکزی استان در ابتدا و در سایر نقاط استان منجر به شکست شد و فعالیت مجدد قهوه خانه داران عرضه کننده قلیان از سرگرفته شد.



دانشگاه علوم پزشکی مازندران که وضعیت استفاده از قلیان در استان را نامناسب دید در اقدامی یک جانبه اعلام کرد که طرح جمع آوری قلیان را در استان در دستور کار قرار می‌دهد. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اجرای این طرح را از نیمه اردیبشت ماه اعلام کرده بودند ولی با گذشت چند روز از خردادماه نه تنها فعالیت این مراکز تعطیل نشد بلکه تداوم دارد.


آهنگر با اعلام اینکه برای جلوگیری از عرضه قلیان منع قانونی نیز داریم، خاطر نشان کرد: برابر ماده 13 قانون جامع مبارزه با دخانیات، اماکن عمومی حق توزیع قلیان را ندارند و بر این اساس فروش، عرضه و توزیع قلیان در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.


معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه قانون جامع مبارزه با دخانیات، تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور را موظف به جلوگیری از توزیع، قاچاق و عرضه دخانیات کرده است، تصریح کرد: از آنجا که در بحث دخانیات، هم از بعد سلامت و اجتماعی و هم از بعد اقتصادی و به‌ویژه قاچاق حائز اهمیت است، لذا باید سایر نهادها، اتاق اصناف، صنعت و معدن، اتحادیه‌های صنفی و فرماندهی انتظامی تمام‌قد ما را در کنترل و مبارزه آن یاری کنند.


وی در ادامه از ایجاد کارگروه تخصصی مبارزه با قلیان و راه‌اندازی اکیپ‌های مشترک بهداشت، گردشگری، اماکن و اتاق اصناف خبر داد که اگر مسئولان دانشگاه دراین ارتباط کارگروهی دارند رسانه‌های استان نیز حاضر به انعکاس عملکرد مسئولان در این ارتباط هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار