ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ابلاغ اساسنامه پژوهش سراهای آموزش و پرورش از سوی شورای عالی آموزش و پرورش٬ عنوان کرد: باید پس از ابلاغ استانی اساسنامه پژوهش سراهای آموزش و پرورش به سمت اجرای این برنامه حرکت کرد.
کد خبر: ۴۵۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 02 July 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ابلاغ اساسنامه پژوهش سراهای آموزش و پرورش از سوی شورای عالی آموزش و پرورش٬ عنوان کرد:  باید پس از ابلاغ استانی اساسنامه پژوهش سراهای آموزش و پرورش به سمت اجرای این برنامه حرکت کرد.
استاندار با اشاره به وجود به ۳۱ پژوهش سرا و تعدادی آزمایشگاه در برخی شهرهای استان٬ یادآور شد: باید در راه اندازی پژوهشسراها٬ توازن منطقه ای رعایت شود و نقاط دارای اولویت برای تحقق این مهم شناسایی گردد.
 فلاح٬ افزود: از ظرفیت های محلی و توانمندی خیرین در جهت راه اندازی و تجهیز پژوهشسراها و آزمایشگاه های علمی آموزش و پرورش بدرستی استفاده شود.
استاندار٬ بر تجمیع ظرفیت دستگاه های اجرایی در جهت توسعه امر پژوهش و تقویت دانش در پژوهشسراهای آموزش و پرورش استان تاکید نمود و گفت: برای خلاقیت٬ ایده پردازی و توان تبدیل علم به محصول و ثروت در دانش آموزان باید ارزش زیادی قائل شد و بستر تحقق و توسعه این امر مهم را فراهم کرد.
مقام عالی دولت در استان٬ طرح غنا بخشی به سرمایه های فرهنگی آموزش و پرورش را کاری ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: اهداف پیش بینی شده در این طرح اعم از کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ تولید٬ تسهیل تدریس و تعمیق یادگیری٬ تحقق اهداف ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق عناصر برنامه درسی ملی در دانش آموزان باید به نتیجه برسد.
رییس شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که برنامه غنابخشی به سرمایه های فرهنگی آموزش و پرورش باید با مشارکت دستگاه های مسئول و صاحب نظران این حوزه تدوین شود٬ اظهار داشت: برنامه غنا بخشی باید از طریق محصولات مختلف فرهنگی برای تولید محتوا صورت گیرد.
فلاح رتبه مازندران بعنوان سومین استان کشور از نظر قبولی دانش آموزان در المپیادهای علمی را دستاوردی مهم برشمرد و بر تقویت و تداوم این مسیر ارزشمند تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: استان مازندران از لحاظ جمعیت دانش آموزی یازدهمین و از لحاظ شرکت کنندگان در المپیادهای علمی و تعداد قبول شدگان دومین و سومین استان کشور است.
وی جمعیت دانش آموزی این استان را یک هفتم جمعیت استان برشمرد و افزود: در سایه توجهات مجریان امر به مساله آموزش و پرورش و المیپادهای علمی از 7 قبولی سال 93 در استان مازندران به 12 قبولی در سال 96 در مرحله نهایی رسیده ایم.
قاسمی تاکید کرد: گام های قابل توجه آموزش و پرورش مازندران در این بخش ترغیب و تشویق دانش آموزان جهت شرکت در المپیاد، تشکیل کلاس های مقدماتی با محوریت مدارس استعدادهای درخشان با دعوت از اساتید صاحب نظر کشوری، شناسایی استعدادها و ظرفیت ها بویژه بعد از اعلام قبولی شدگان مرحله اول و تشکیل کلاس های پیشرفته و فشرده در 3 سال گذشته با تامین منابع استانی جهت آماده سازی دانش آموزان مستعد بوده است.





منبع : وزارت کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار