مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رفع مشکل راه دسترسی بندر نوشهر با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی خبر داد .
کد خبر: ۴۷۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 10 August 2017
 ایسنا، سیاوش رضوانی در نشست با خبرنگاران نوشهری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به برخورداری بندر نوشهر از زیرساخت های مناسب اظهار کرد: دریای خزر تا قبل از انقلاب تعاملات خاصی با حاشیه دریا نداشت اما بعد از انقلاب تعاملات خوبی با کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد شد .
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۲۸ فروند کشتی مربوط به جمهوری اسلامی در دریای خزر تردد می کند، افزود: متاسفانه مردم به درستی به اهمیت بندر و جایگاه آن اطلاعی ندارند و گاهی به موضوعات پیش پا افتاده می پردازند که موجب عقب ماندگی می شود و شاید مانع ورود برخی از سرمایه گذاران نیز بشوند.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به قدمت ۷۰ ساله بندر نوشهر گفت: این بندر بر حسب نیاز طراحی و ساخته شد و از نظر مانوری یکی از بهترین بنادر کشور است.
 
رضوانی با تاکید بر شناساندن  توانمندی های این بندر به مردم از سوی اصحاب رسانه تصریح کرد: در گذشته این بندر تنها دارای سه پست اسکله بود و امروز ۱۱ پست اسکله در این بندر وجود دارد و همچنین در بخش سرمایه گذاری و مدرن ترین تجهیزات نیز حرفهایی برای گفتن دارد.
 
وی با بیان اینکه بندر نوشهر از ۱۰ هکتار زمین به ۴۵ هکتار ارتقا پیدا کرد، یادآور شد: امروز بهترین انبارها و سیلوها بعد از استحصال در این بندر ایجاد شده است که به بیش از 45 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی می رسد.
 
این مسئول بندر نوشهر را در زمینه اشتغال استان بسیار تاثیرگذار برشمرد و گفت: از نظر اقتصادی ۶ درصد اقتصاد استان متاثر از فعالیتهای بندر نوشهر است و 63 درصد اقتصاد شهرستان نیز متاثر از فعالیت های بندر نوشهر است.
 
رضوانی با بیان اینکه خدمات در داخل بندر چند وجهی است، تصریح کرد: بروز مشکل در یک قسمت سبب ایجاد چالش در سایر بخش‌ها می شود.
 
رفع مشکل راه دسترسی بندر نوشهر با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومان
 
وی بر لزوم اندیشه مناسب جهت راه دسترسی بندر نوشهر و اراضی پشتیبانی ابراز کرد: برای ایجاد راه دسترسی تلاش‌های زیادی شد و سال قبل جلسات متعددی برگزار شد و با تمام مشکلات یک گزینه مطرح و مصوب شد که حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای آن پیش بینی شده است.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران تاکید کرد: از بندر به سمت خیابان بابا طاهر توافقاتی شد که نیاز به احداث زیرگذرها و روگذرهایی است تا این دغدغه چندساله عملیاتی و برطرف شود.
 
رضوانی با اشاره به وضعیت نامناسب ترمینال فعلی کامیون داران در نوشهر افزود: در این طرح و توافق نامه ترمینالی برای تردد و استراحت کامیون داران نیز در نظر گرفته شده است  که در صورت توافق با همکاری بخش خصوصی این مشکل نیز برطرف می‌شود.
 
وی بیشترین دغدغه را رفع تصرف سواحل عنوان کرد و گفت: طول سواحل مازندران ۴۷۸ کیلومتر است که بیشترین تصرف نیز در سواحل مازندران صورت گرفته است.
 
آزادسازی 38 کیلومتر از سواحل مازندران
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران متذکر شد: در مجموع تاکنون 3۸ کیلومتر از سواحل استان مازندران رفع تصرف شد که ۴۰ درصد از اراضی ساحلی تصرف شده  مازندران را شامل می شود.
 
رضوانی در پایان گفت: امید است تا پایان سال ۹۸ حدود ۷۵ درصد از سواحل مازندران که تصرف شده بود آزادسازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار